اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

کاهش محبوبیت «بنیامین نتانیاهو» در سایه سوء مدیریت بحران کرونا

نتایج دو نظرسنجی که توسط شبکه «کان 11» و کانال 13 اسرائیل انجام شده است، از کاهش محبوبیت و نفوذ حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» حکایت دارد.

میدل ایست نیوز: نتایج دو نظرسنجی که توسط شبکه «کان 11» و کانال 13 اسرائیل انجام شده است، از کاهش محبوبیت و نفوذ حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» حکایت دارد.

این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد، حزب لیکود دستکم 3 کرسی پارلمانی (33 کرسی در مقابل 36 کرسی کنونی) را از دست خواهد داد و 85درصد از مردم اسرائیل اعلام کرده‌اند که از مدیریت نتانیاهو و دولت وی برای مقابله با موج دوم بحران کرونا در ماه‌های اخیر راضی نیستند.

نظرسنجی شبکه کان 11 هم نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات، حزب لیکود 33 کرسی به دست خواهد آورد و ائتلاف «تیلم ییش عتید» به رهبری «یئیر لبید» 19 کرسی و حزب «یمینا» به رهبری «نفتالی بنت» 13 کرسی را از آن خود خواهد کرد، این در حالی است که حزب «کاحول لفان» به رهبری «بنی گانتس هیچ کرسی به دست نخواهد آورد و فهرست مشترک احزاب عربی با یک کرسی افزایش، 15 کرسی کسب خواهند کرد.

از سوی دیگر، حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری «آویگدور لیبرمن» و حزب «یهدوت هتوراة» هر کدام کرسی کسب خواهند کرد و جنبش‌های «شاس» و «میرتس» هر کدام 7 کرسی به دست خواهند آورد اما حزب «العمل» موفق به کسب حدنصاب لازم نخواهد شد.

نتایج این نظرسنجی بدین معناست که ائتلاف راستگرا به رهبری نتانیاهو (بدون حزب لیبرمن) به 61 کرسی در مقابل 58 کرسی کنونی دست پیدا خواهد کرد، نتایجی که نتانیاهو را مجبور به تشکیل دولت وحدت ملی با حزب «کاحول لفان» به رهبری ژنرال بنی گانتس کرد.

نظرسنجی کانال 13 اسرائیل نشان می دهد که 61درصد از مخاطبان از مدیریت نتانیاهو در بحران کرونا ناراضی هستند، این در حالی است که 32درصد نظرسنجی شدگان در ماه آوریل گذشته از عملکرد دولت نتانیاهو در مقابله با کرونا اعلام نارضایتی کرده بودند.

طبق نظرسنجی کانال 13، در راستای بحران اقتصادی ناشی از کرونا 45درصد از اسرائیلی‌ها اعلام کردند که تاحدی نسبت ثبات اوضاع اقتصادی‌شان نگران هستند و 38درصد نیز تصریح کردند که نسبت ثبات اوضاع اقتصادی‌شان بسیار نگران هستند.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی شبکه کان 11 اسرائیل نشان می دهد که 85 درصد مردم اسرائیل از عملکرد دولت نتانیاهو در مقابله با کرونا ناراضی هستند و 30درصد نیز اعلام کردند که در پرداخت هزینه‌ها و تامین مایحتاج خانواده‌های خود با دشواری مواجه هستند، 57 درصد نیز از اعمال محدودیت‌های شدید برای مقابله با اپیدمی کرونا حمایت کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا