سرخط خبرها

گزارش اقلیم کردستان درباره دو علت اصلی عدم بازگشت آوارگان به سکونت‌گاه هایشان

کمیسیر توصیه های بین المللی در حکومت اقلیم کردستان، در گزارشی درباره موانع بازگشت آوارگان به سکونت‌گاه هایشان در مناطق مورد مناقشه توضیح داد.

میدل ایست نیوز: «دیندار زیباری»، کمیسیر توصیه های بین المللی در حکومت اقلیم کردستان، در گزارشی درباره موانع بازگشت آوارگان به سکونتگاه هایشان در مناطق مورد مناقشه توضیح داد.

زیباری در این گزارش «رفتارهای غیر مسئولانه» گروه های مسلح و حضور هسته های خفته داعش در این مناطق را علت های اصلی بی ثباتی در مناطق مورد مناقشه دانست.

براساس این گزارش، «به طور خاص منطقه دشت نینوا شاهد وجود زندان های مخفیانه و تسلط بر زمین ها و آتش زدن خانه ها و اموال کسانی است که پیش تر به علت حملات داعش مجبور به ترک آنها شده بودند و اکنون در اردوگاه ها به سر می برند.

وی تأکید کرد که اقلیم کردستان آماده ارائه همه تسهیلات برای بازسازی این مناطق و بازگشت آوارگان به سکونت گاه هایشان است «اما رفتارهای غیر مسئولانه گروه های مسلح داخلی مانع از بازگشت آنها شده است».

مناطق مورد مناقشه مناطقی است که اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی بر سر حوزه استحفاظی آنها اختلاف دارد. در قانون اساسی عراق مصوب 2003 سازوکاری برای تعیین تکلیف این مناطق مطرح شد که تاکنون اجرایی نشده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا