سرخط خبرها

ائتلاف نصر اجرای عدالت فراگیر و احترام به حق تظاهرات مسالمت آمیز را از دولت عراق خواستار شد

ائتلاف نصر نسبت به برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرات مسالمت آمیز واکنش نشان داد و احترام دولت به حق تظاهرات مسالمت آمیز را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف نصر پارلمان عراق به رهبری «حیدر العبادی»، نخست وزیر اسبق عراق امروز سه شنبه بر لزوم احترام به حق تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرد.

ائتلاف نصر با صدور بیانیه ای از دولت عراق خواست عدالت در کشور فراگیر و بدون هیچ تبعیضی باشد.

ائتلاف نصر نوشت: «ائتلاف نصر بر لزوم احترام به حق تظاهرات مسالمت آمیز، آزادی بیان برای بیان مطالبات خود و شنیده شدن خواسته هایشان و جلوگیری از درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی تاکید می کند.»

ائتلاف نصر در بیانیه اش افزود: «این ائتلاف ضمن تاکید بر لزوم تحقق عدالت اجتماعی و اجرای اصلاحات و حفظ قانون، از دولت می خواهد عدالت در کشور فراگیر و بدون هیچ تبعیضی باشد.

ائتلاف نصر همچنین، اصلاحات جدی به دور از معیارهای دوگانه یا پروپاگاندای رسانه ای و به دور از تعادل منافع نیروهای سیاسی را خواستار شد.

در ادامه بیانیه آمده است: «ائتلاف نصر دولت را به لزوم توجه به اجرای مسئولیت های خود در دوره انتقالی که اساس قانونی تجلی یافتن دولت محسوب می شود فراخواند.»

پیش از این نیروهای امنیتی عراق با تظاهرات مسالمت آمیز زندانیان سیاسی سابق عراق در اعتراض به کاهش حقوق خود برخورد کرده و مانع از ورود آن ها به بغداد شده بودند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا