خبر اولسیاسی

به خشونت کشیده شدن تظاهرات در لبنان با حمله نیروهای امنیتی و احزاب به معترضان+فیلم ها

تظاهرات شب گذشته در لبنان در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی، اجتماعی و معیشتی با حمله نیروهای امنیتی و احزاب به معترضان به خشونت کشیده شد و تعدادی مجروح برجای گذاشت.

میدل ایست نیوز: بیروت پایتخت لبنان شب گذشته، تظاهرات اعتراضی شهروندان لبنانی در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی، معیشتی و مالی در کشور را شاهد بود.

این تظاهرات در حالی اوج می گیرد که قیمت هر دلار در مقابل لیره لبنان افزایش یافت و به 9 هزار لیره در برابر یک دلار امریکا رسید در حالی که در هفته گذشته به 6 هزار لیره هم رسیده بود.

معترضان در تقاطع «الصیفی» در مرکز بیروت تجمع کردند و درگیری ها میان آن ها و نیروهای امنیتی رخ داد که پس از تلاش نیروهای امنیتی برای بازکردن راه ها و دور کردن تظاهرات کنندگان از مسیر راه ها تعدادی از تظاهرات کنندگان مجروح شدند.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد تیم های اورژانس 5 مجروح را برای درمان به بیمارستان منتقل کرده و تعدادی از مجروحان را در محل مداوا کردند.

نیروهای امنیتی در شب گذشته برخی از فعالان تظاهرات که در تقاطع الصیفی تظاهرات می کردند را بازداشت کردند.

معترضان از شهروندان لبنانی خواستند به خیابان ها بیایند و با تظاهرات کنندگان همراه شوند و پس از رفتن به سوی پاسگاه پلیس «الجمیزة» آزادی بازداشت شدگان را خواستار شوند.

از طرفی دیگر تظاهرات کنندگان در قبرشمون مورد حمله عناصر «الحزب التقدمی الاشتراکی» (حزب سوسیالیست ترقی‌خواه) به ریاست «ولید جنبلاط»، نماینده سابق لبنان واقع شدند.

گفته می شود این حزب در هفته گذشته نیز پاسخ معترضان مسالمت آمیز که ساده ترین مطالبات معیشتی را خواستار شده بودند را هم با اسلحه داده بود.

اوضاع معیشتی، اقتصادی و اجتماعی لبنان روز به روز در حال بدتر شدن است در حالی که بحران بهداشتی در لبنان نیز به اوج خود رسیده و دو کودک در جلوی در بیمارستان در پی کمبود لوازم پزشکی و بحران بهداشتی لبنان جان باختند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا