اقتصادیسرخط خبرها

طرح وزارت کشاورزی عراق برای کشت زیتون و پسته در 250 هزار هکتار زمین کشاورزی

وزارت کشاورزی عراق طرحی دارد که به موجب آن 250 هزار هکتار را به کاشت دانه هایی اختصاص می دهد که دربرابر شرایط زیست محیطی مقاوم اند.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق از طرحی برای کاشت گیاهان مقاوم  در برابر شرایط زیست محیطی در 250هزار هکتار از زمین های کشاورزی عراق خبر داد.

«مهدی القیسی»، مشاور وزیر کشاورزی عراق، گفت که این وزارتخانه طرحی دارد که به موجب آن 250 هزار هکتار را به کاشت دانه هایی اختصاص می دهد که دربرابر شرایط زیست محیطی مقاوم اند، مانند زیتون و پسته.

او گفت که این وزارتخانه با پیش گرفتن برنامه ای علمی برای حمایت از کشاورزان و تأمین کمک های لازم برای آنان و نیز ارائه مشاوره به آنان برای بهبود کشاورزی شان و در نظر گرفتن نوع خاک و روش آبیاری و توسعه زمین های کشاورزی متناسب با آب و هوای مناطق گوناگون عراق توانسته به افزایش تولیدات کشاورزی کشور کمک شایانی کند.

القیسی هدف وزارت کشاورزی را افزایش تولید داخلی و تأمین ارز و افزایش اشتغال و کاهش مهاجرت از روستا به شهر دانست و تأکید کرد که این اهداف با کمک کردن به کشاورزان و تأمین کود و بذر و سموم مناسب برای آنان عملی می شود.

عراق امسال برای دومین سال پیاپی در تولید گندم اعلام خودکفایی کرد.

این وزارتخانه تأکید کرد که تاکنون 4.23 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده که همه نیازهای داخلی را تأمین می کند و افزود که روند خرید محصول ادامه دارد و پیش بینی کرد که تولید گندم امسال به 6 میلیون تن برسد.

همزمان این وزارتخانه اعلام کرد که به علت فراوانی تولیدات کشاورزی واردات 18 محصول ازجمله گوجه فرنگی و بادمجان ممنوع شده است.

منبع
العالم الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا