خبر اولسیاسی

شهادت فرمانده تیپ 59 ارتش عراق در حمله ای تروریستی در شمال بغداد

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از شهادت فرمانده تیپ 59 ارتش عراق در حمله ای تروریستی در شمال بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق روز گذشته اعلام کرد فرمانده تیپ 59 ارتش عراق در حمله ای تروریستی در شمال بغداد به شهادت رسید.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است که در پی حمله تروریستی افراد ناشناس به یک خودروی نظامی در منطقه بن سینا در «الطارمیة» در شمال بغداد فرمانده تیپ 59 ارتش عراق به شهادت رسید.

وزارت دفاع عراق نیز با صدور بیانیه ای ضمن تایید این خبر نوشت: «وزارت دفاع با افتخار شهادت یکی از فرماندهان شجاع و قهرمان خود سرهنگ «علی حمید غیدان» فرمانده تیپ 59 لشکر ششم پیاده نظام ارتش عراق را اعلام می دارد.»

شبکه خبری «السومریة نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد سرتیپ غیدان بر اثر اصابت گلوله تک تیرانداز به شهادت رسید.

این منبع امنیتی تاکید کرد نیروهای ارتش عراق نیز برای به دست گرفتن کنترل اماکن حضور تک تیزاندازهای ناشناس در الطارمیة از خمپاره استفاده کردند.

در این رابطه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق خواستار اقدام فوری نیروهای امنیتی عراق برای دستگیری عوامل این اقدام تروریستی شد.

الکاظمی ضمن تسلیت به خانواده این شهید اشاره کرد که همه نیروهای امنیتی عراق گروه های تروریستی را تحت تعقیب قرار می دهند و به زودی همه آن ها از بین خواهند رفت.

الکاظمی امروز نیز با تسلیت شهادت این فرمانده تاکید کرد سرتیپ غیدان کسی بود که با اخلاص و شجاعت در خدمت به عراق کار کرد و در هر مسئولیتی که وی سپرده می شد کوشا و ملی گرا بود.

ستاد عملیات مشترک عراق نیز تاکید کرد با مشتی آهنین به این گروه های تروریستی ضربه خواهد زد.

ستاد عملیات مشترک عراق با خانواده این شهید عهد بست که نگذارد خون این شهید هدر رود و پاسخ سخت و فوری به این جنایتکاران خواهد داد.

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام داشت: «با تأسف و ناراحتی فراوان از شهادت یکی از رزمندگان شجاع سرتیپ ستاد علی حمید غیدان فرمانده تیپ 59 در منطقه الطارمیة در حین خدمت با خبر شدیم.»

سازمان الحشد الشعبی نیز با تسلیت شهادت این سرهنگ تاکید کرد به همراه نیروهای امنیتی عراق به تعقیب  گروه تروریستی داعش و هسته های این گروه تروریستی در الطارمیه و همه اراضی عراق ادامه خواهد داد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراقخبرگزاری رسمی عراقخبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا