خبر اولسیاسی

دیدار وزیر امور خارجه ایران با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل+تصاویر

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور ایران پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد وارد اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شد.

میدل ایست‌ نیوز: «محمد جواد ظریف»، وزیر امور ایران پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد وارد اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شد.

ظریف، وزیر امور خارجه ایران به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی اربیل مورد استقبال «جعفر شیخ مصطفی»، معاون رئیس اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

ظریف در ادامه سفر خود به عراق پس از ورود به اربیل بلافاصله با «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان در دو دور جمعی و خصوصی دیدار و گفت وگو کرد، روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای محور اصلی گفت وگو در این دیدارها بود.

همچنين بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ظریف اظهار داشت: ما در اقلیم کردستان با دیده اهمیت به مناسبات خود با کشورهای همسایه می‌نگریم کما اینکه ایران، همسایه مهمی برای عراق و اقلیم کردستان به شمار می‌رود و ما به هیچ عنوان حمایت تهران از خود را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران درباره اوضاع سیاسی منطقه و تاثیر اپیدمی کرونا بر منطقه و مبادلات تجاری گفت‌وگو کردیم.

از سوی دیگر، ظریف اظهار داشت: اقلیم کردستان و عراق با همه طیف‌هایش برای ایران مهم است و ما خواهان مناسبات دوستانه با عراق هستیم و به دیده اهمیت به نقش این کشور در منطقه نگاه می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پایان تصریح کرد: ما روابط خوبی با ملت کُرد داریم و خواهان توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با اربیل و بغداد هستیم و معتقدیم که کرونا تاثیری بر این روابط ننهاده است چرا که مناسبات مذکور متوقف نشده و ما امیدوار به توسعه آن در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه انرژی هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران صبح امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد عراق شد و در جریان آن با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور و نیز محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و دیگر مقامات عراقی دیدار و گفت وگو کرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا