اقتصادیخبر اولسیاسی

امضای چند سند همکاری میان عراق و عربستان

ریاست هیئت عراقی در این شورا را «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی عراق، و ریاست هیئت عربستانی را «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان، برعهده دارند.

میدل ایست نیوز: هماهنگی روابط عراق و عربستان چند توافق نامه و یادداشت همکاری در عرصه های سرمایه گذاری و آموزش و ورزش و انرژی امضا کرد.

این توافق نامه پس از سومین جلسه شورای هماهنگی روابط عراق و عربستان در ریاض امضا شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این جلسات بر سر طرح مشترک پروژه های سرمایه گذاری دو کشور توافق شد و طرفین توافق نامه ای میان صندوق توسعه عربستان و وزارت دارایی این کشور برای پرداخت وام برای انجام چند پروژه توسعه ای عراق و همچنین سند همکاری در عرصه بهداشت امضا کردند.

این گزارش افزوده که در این نشست ها وضعیت گذرگاه مرزی عرعر و تمهیدات انجام شده برای بازگشایی آن بررسی شد.

ریاست هیئت عراقی در این شورا را «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی عراق، و ریاست هیئت عربستانی را «ماجد القصبی»، وزیر بازرگانی عربستان، برعهده دارند.

همچنین وزرای برنامه ریزی، نفت، بهداشت، برق، کشاورزی، ورزش و جوانان و نیز دبیر کل هیئت وزیران و قائم مقام وزیر خارجه عراق ازجانب عراق و وزرای انرژی، معاون رئیس دستگاه امنیت عمومی، وزیر محیط زیست و کشاورزی، وزیر سرمایه گذاری، رئیس صندوق توسعه عربستان، وزیر آموزش، وزیر صنایع، وزیر حمل و نقل، و معاونان چند وزارتخانه دیگر در این جلسان حضور داشتند.

قرار بود امروز «مصطفی الکاظمی» در سفری رسمی به ریاض برود اما در پی بستری شدن پادشاه عربستان، وزیر خارجه و دیگر مقامات عربستانی از توافق با عراق برای تعویق این سفر تا زمان مرخصی پادشاه عربستان خبر دادند.

اعضای شورای هماهنگی روابط عراق و عربستان شب گذشته به ریاض سفر کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا