اقتصادیدسته‌بندی نشده

صدور حکم توقیف اموال رئیس بانک مرکزی لبنان

این حکم در پی در خواست دایره حقوق مجموعه «ملت خواستار اصلاح نظام است»، متشکل از چند وکیل برجسته لبنانی، صادر شده است.

میدل ایست نیوز: رئیس دایره اجرای احکام لبنان طی حکمی دستور توقیف احتیاطی اموال غیر منقول «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان، را صادر کرد.

به گزارش رسانه های لبنانی، این حکم همه اموال غیر منقول و همه لوازم موجود در منزل وی از جمله خودروهای وی در منطقه رابیه بیروت را شامل می شود.

این گزارش ها افزوده اند که حساب سلامه در بانک دولتی لبنان نیز توقیف شده است.

این حکم در پی در خواست دایره حقوق مجموعه «ملت خواستار اصلاح نظام است»، متشکل از چند وکیل برجسته لبنانی، صادر شده است.

ریاض سلامه و عملکرد وی در مدیریت بانک مرکزی لبنان با انتقاد شدید گروه های نزدیک به دولت «حسان دیاب»، نخست وزیر لبنان، و شخص نخست وزیر همراه شده و آنان سلامه را مسئول وضعیت نابه سامان اقتصادی در کشور می دانند.

حامیان سلامه نیز از سوی دیگر تأکید می کنند که علت اعتراض ها به عملکرد سلامه آن است که وی تحریم های ایالات متحده علیه حزب الله لبنان را اجرا کرده است.

همچنین از سلامه به عنوان رقیب قدرتمند «جبران باسیل»، داماد «میشل عون»، برای انتخابات ریاست جمهوری آتی در لبنان یاد می شود.

سیاست های سختگیرانه بانک مرکزی لبنان در توقف حوالجات بانکی و محدودیت دسترسی شهروندان به دلار باعث نارضایتی مردم و افزایش شدید قیمت ارز در لبنان شده است.

در پی شدت گرفتن انتقادات نخست وزیر لبنان، سلامه  گفت بانک مرکزی اطلاعات را مخفی نکرد و سیاست‌های مربوط به مهندسی مالی به لبنان برای کسب وقت به منظور اجرای اصلاحات و تامین منابع مالی برای واردات کالاهای مهم کمک کرد.»

وی ادامه داد: «در حالی که بانک مرکزی پول مورد نیاز دولت را تامین کرد، این دولت بود که مبالغ مورد اشاره را هزینه کرد و بانک مرکزی مسئول نحوه هزینه‌کرد اموال نیست.»

منبع
العربیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا