خبر اولسیاسی

اظهار نظر یک مقام اطلاعاتی عراق درباره محل اختفای سرکرده جدید داعش

یک مسئول در وزارت کشور عراق از محل اختفای سرکرده جدید داعش و تلاش های آن برای ساماندهی مجدد نیروهای داعش خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ابو علی البصری»، مسئول بلند پایه عراقی در وزارت کشور امروز چهارشنبه گفت سرکرده جدید گروه تروریستی داعش در مناطقی در شرق سوریه حضور دارد.

البصری اشاره کرد سرکرده جدید داعش در سوریه در حال ساماندهی عناصر باقیمانده در گروه ها و هسته های تروریستی داعش است.

رسانه های عراقی امروز به نقل از البصری گفتند «عبدالله قرداش»، سرکرده جدید داعش در مناطقی در شرق سوریه حضور دارد و برای فعالیت مجدد در داخل عراق برنامه ریزی می کند.

این مسئول در وزارت کشور عراق عنوان کرد تلاش هایی برای تعقیب و دستگیری همه سرکردگان این گروه تروریستی در عراق وجود دارد.

وی اشاره کرد عملیات های نیروهای امنیتی عراق در دو ماه مه و ژوئن به دستگیری بسیاری از عناصر داعش در استان های نینوا، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، بصره، اریبل و سلیمانیه منجر شد و گفت نیروهای امنیتی عراق عملیات های خود برای تعقیب بقایای داعش در عراق را ادامه خواهند داد.

البصری از وجود اختلافاتی درون گروه تروریستی داعش خبر داد و گفت این اختلافات نشان از احتمال چند دستگی در میان عناصر داعش دارد.

وی نسبت به تلاش های داعش برای ساماندهی مجدد نیروهای خود در عراق و سایر مناطق جهان هشدار داد و تاکید کرد گروه تروریستی داعش تلاش می کند از مشغول بودن دستگاه های امنیتی و منابع سایر کشورها به مبارزه با ویروس کرونا سوء استفاده کند.

در هفته گذشته برخی افسران عراقی گفتند: «ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق هماهنگی ها و همکاری های اطلاعاتی خود با ائتلاف بین المللی را برای هدف قرار دادن سرکردگان داعش در کشور گسترش داده است.»

آن ها اشاره کردند این هماهنگی  ها و همکاری ها با هدف تعقیب عناصر داعش و جمع آوری اطلاعات از آن ها و سپس هدف قرار دادنشان انجام می شود.

از زمان تشکیل دولت جدید عراق در ماه مه نیروهای امنیتی عراق عملیات های نظامی مکرری برای تعقیب بقایای داعش با همکاری نیروهای ائتلاف بین المللی انجام دادند.

پیشتر در روز گذشته «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت دستگاه مبارزه با تروریسم عراق توانست یک باند تروریستی وابسته به داعش در دو استان صلاح الدین و کرکوک را دستگیر کند.

این هماهنگی ها و همکاری ها فقط به نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش خلاصه نشد بلکه میان نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگه برای تعقیب بقایای داعش در مناطق مورد مناقشه بغداد و اربیل هم بود.

روز گذشته ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرده بود برای مقابله با داعش در مناطقی که مورد سوء استفاده امنیتی قرار می گیرد همکاری خواهد کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا