اقتصادیخبر اول

موافقت لبنان با تحقیقات یک شرکت جنایی امریکایی در بانک مرکزی

لبنان درگیر یک بحران کم سابقه مالی است که باعث افزایش شدید تورم و کاهش شدید ارزش لیره دربرابر دلار شده است.

میدل ایست نیوز: دولت لبنان با مأمور شدن شرکت امریکایی «الفاریز اند مارسل» برای حسابرسی جنائی بانک مرکزی این کشور موافقت کرد.

«حسان دیاب»، نخست وزیر لبنان، در جلسه هیئت وزیران لبنان کمک گرفتن از این شرکت تحقیقات جنایی را «تحولی ساختاری» در مسیر شناسایی آنچه به لحاظ مالی بر سر کشور آمده و سرقت هایی که انجام شده است دانست.

هیئت وزیران لبنان همچنین موافقت کردند که KBMG و «اولیور وایمان» مسئولیت حسابرسی مالی را بر عهده بگیرند.

این در حالی است که لبنان درگیر یک بحران کم سابقه مالی است که باعث افزایش شدید تورم و کاهش شدید ارزش لیره دربرابر دلار شده است.

اختلافات بر سر حجم خسارت هایی مالی لبنان که به تنش میان دولت و بانک مرکزی و اتحادیه بانک های لبنان و نیز احزاب سیاسی انجامیده نیز باعث تعلیق مذاکرات لبنان با صندوق بین المللی پول شده است.

یک دیپلمات اروپایی به «رویترز» گفت که اگر قرار بر کمک به لبنان باشد باید یک حسابرسی دقیق و شفاف از بانک مرکزی انجام شود تا برآوردی از خسارت ها به دست آید و بتوان طرحی برای اصلاح تنظیم کرد.

نخست وزیر لبنان «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان، را مسئول سقوط ارزش پول و افزایش خسارت های بانک ها در این کشور می داند و او را به عدم شفافیت و سنگ اندازی در مسیر اصلاحات دولت متهم می کند.

اخیرا یک قاضی لبنانی حکم توقیف اموال غیر منقول ریاض سلامه را صادر کرده است.

 

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا