اقتصادیسرخط خبرها

واکنش عراق به گزارش ها درباره عدم پایبندی اش به کاهش صادرات نفت

این بیانیه تأکید کرده که این میانگین نهایی نیست و پایبندی عراق در آمار صادرات ماه ژوئیه معلوم خواهد شد که در ماه اوت منتشر می شود.

میدل ایست نیوز: شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) با انتشار بیانیه ای نسبت به برخی گزارش ها درباره عدم پایبندی عراق به تعهدات کاهش صادرات نفت در اوپک واکنش نشان داد.

در این بیانیه گزارش «رویترز» در این باره «بی دقت و غیر حرفه ای» خوانده شد و تأکید شده در این گزارش آمده که میانگین صادرات عراق از بنادر جنوبی 2.7 میلیون بشکه در روز بوده که این خود 100 هزار بشکه کمتر از صادرات عراق در ماه ژوئن است.

این بیانیه تأکید کرده که این میانگین نهایی نیست و پایبندی عراق در آمار صادرات ماه ژوئیه معلوم خواهد شد که در ماه اوت منتشر می شود.

در این بیانیه آمده که وزارت نفت عراق تأکید کرده که به همه تعهدات خود با اوپک درباره کاهش تولید پایبند است و افزوده شده که صادرات کل عراق اعم از میادین نفتی جنوبی و اقلیم کردستان نشان دهنده پایبندی بیش از 100 درصدی عراق به تعهدات خود است.

این شرکت از رسانه ها خواسته که در بازتاب دادن اخبار دقت به خرج دهند و اعتبار خود را زیر سؤال نبرند.

پیش از این «رویترز» خبر داده بود که صادرات نفت عراق از میدان های نفتی جنوب در 20 روز اول ماه ژوئیه 2.7 میلیون بشکه در روز بوده است که نشان دهند عدم پایبندی عراق به تعهدات خود درباره کاهش صادرات نفت است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا