خبر اولسیاسی

ائتلاف بین المللی از آغاز مرحله جدیدی از مأموریت خود در عراق خبر داد

ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز جمعه از آغاز مرحله جدیدی از مسئولیت های مستشاری خود در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز جمعه از آغاز مرحله جدیدی از مسئولیت های مستشاری خود در عراق خبر داد و اشاره کرد گروهی از مستشاران نظامی عامل در نیروی وظیفه مشترک در مجموعه ای کوچکتر اما با توانایی های تخصصی برای ارائه فعالیت های مستشاری آغاز به فعالیت می کنند.

ائتلاف بین المللی ضد داعش در بیانیه ای گفت: نیروهای وظیفه مشترک در عراق در عملیات اراده فولادین مرحله جدیدی از مسئولیت مستشاری خود برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق را در 2 ژوئن 2020 آغاز کردند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «نیروی وظیفه مشترک در عراق تعداد افرادش را کاهش داد و پس از ساماندهی نیروی وظیفه مشترک با گروهی از مستشاران نظامی به عنوان شیوه ای جدید برای حمایت از عملیات های نیروهای امنیتی عراق در جهت شکست داعش فعالیت می کند.»

این گروه از مستشاران کوچکتر از گروه های سابق است اما با توانایی های تخصصی کارشناسان خبره برای ارائه خدمات مستشاری به نیروها و فرماندهان امنیتی عراق به کار خود ادامه می دهد.

نیروهای تعدیل شده در نیروی وظیفه مشترک نیز به کشورهای خود باز می گردند یا مجددا با مسئولیتی دیگر در ضمن نیروی وظیفه مشترک فعالیت خواهند کرد.

در بیانیه ائتلاف بین المللی ضد داعش اشاره شده است گروه مستشاران نظامی از کارشناسانی خبره از 13 کشور حاضر در ائتلاف بین المللی تشکیل می شود که دوشادوش افسران ارتباطی در ستاد فرماندهی عملیات عراق در یک مکان در بغداد فعالیت می کنند.

گفته شده است که سرهنگ «رایان ریداوت» افسر نیروهای دریایی ارتش امریکا مدیر گروه مستشاران نظامی در عراق خواهد بود.

در همین رابطه سرهنگ ریداوت گفت: «صراحتا باید بگویم که جزئی از این مجموعه بودن برای من افتخار است.»

وی در هنگام دریافت مسئولیت این مجموعه گفت: «به یاد گرفتن بیشتر از شما و همکاری در کنار شما در حالی که بر اساس موفقیت بزرگ ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق به سازندگی ادامه می دهیم، امید دارم.»

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا