اقتصادیخبر اول

پیشنهاد عراق به عربستان برای لغو هزینه صدور روادید میان دو کشور

وزارت خارجه عراق در پیشنهادی مبنی بر لغو هزینه صدور روادید میان عراق و عربستان، توسعه روابط میان دو کشور را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق امروز جمعه پیشنهاد لغو هزینه صدور روادید میان عراق و عربستان را مطرح کرد و آن را تشویقی برای گردشگری متقابل دانست.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت: «عبدالکریم هاشم مصطفی، قائم مقام وزارت خارجه عراق با «عادل مرداد»، سرپرست امور سیاسی و اقتصادی وزارت خارجه عربستان در حاشیه سومین نشست شورای هماهنگی عراق و عربستان دیدار کرد.»

دو طرف در این دیدار به بررسی آخرین تحولات روابط فیمابین به خصوص در دوره اخیر که شاهد امضای قراردادهایی در زمینه های مختلف بوده، پرداختند.

قائم مقام وزارت خارجه عراق گفت پیوند محیطی، جغرافیایی، عشائری و خانوادگی عراق با محیط عربی مرتبط است و این ارتباط با عربستان از لحاظ وضعیت معنوی در دو جهان اسلام و عربی و در منطقه خلیج عمیق تر می شود.

وزارت خارجه عراق در بیانیه منتشر شده اشاره کرد که قائم مقام این وزارت برای توسعه روابط میان عراق و عربستان پیشنهادهایی از جمله لغو هزینه صدور روادید میان دو کشور برای تشویق گردشگری متقابل و استفاده از تجربه موفق عربستان در برخی زمینه ها که عراق نیاز به گسترش توانایی های خود در آن را دارد مطرح کرد.

از طرفی دیگر قائم مقام وزارت خارجه عربستان نیز اعلام کرد پیشنهادهای مطرح شده توسط قائم مقام وزارت خارجه عراق با جدیت برای اتخاذ تصمیمات مثبت مورد نظر قرار خواهد گرفت.

دو طرف همچنین برای آماده سازی نشستی برای کمیته مشاوره سیاسی تشکیل شده از یادداشت تفاهم میان وزارت خارجه عراق و عربستان با هدف فعالسازی پیشنهادهایی که یک تغییر کیفی در روابط دو کشور برادر انجام خواهد داد به توافق رسیدند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا