خبر اولسیاسی

دستور «مصطفی الکاظمی» به ارتش عراق برای حفاظت از 14 گذرگاه مرزی با اختیارات تام

ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد 14 گذرگاه مرزی زمینی و دریایی عراق به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تحت کنترل نیروهای ارتش عراق قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای از استقرار نیروهای امنیتی عراق در 10 گذرگاه مرزی زمینی و 4 گذرگاه مرزی دریایی خبر داد و گفت اختیارات تام برای مقابله با هر گونه تجاوز و تخطی از قانون به آنها داده شده است.

در بیانیه ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: «بر اساس دستورات «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح برای به دست گرفتن کنترل همه گذرگاه های مرزی، اعمال قانون در آن، مبارزه با هر گونه تخطی از قانون و فساد و هدر دادن اموال عمومی توسط نیروهای نظامی عراق، ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیروهای امنیتی عراق را در همه گذرگاه های مرزی مستقر کرد.»

در ادامه بیانیه آمده تعداد نیروهای امنیتی حاضر در هر گذرگاه مرزی بسته به نوع آن مرز تعیین شده و ماموریت حفاظت از همه گذرگاه های مرزی به یگان های ارتش عراق داده شده است.

ستاد فرماندهی عملیات مشترک توضیح داد: «گذرگاه های مرزی دریایی شامل ام قصر شمالی، ام قصر جنوبی، ام قصر مرکزی و خور الزبیر و گذرگاه های مرزی زمینی شامل شلمچه، بدرة، منذریة، صفوان، القائم، طریبیل، الشیب، زرباطیة، ابو فلوس و عرعر است که توسط یگان های ارتش عراق حفاظت خواهد شد.»

ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق اشاره کرد اکنون 14 گذرگاه مرزی عراق و گمرگ های آن تحت کنترل کامل نیروهای ارتش عراق است و این نیروها اختیار تام دارند تا در صورت مشاهده هر گونه تخطی از قانون از هر طرفی که باشد مقابله کنند.

گفتنی است این اقدام دولت عراق برای حفظ اموال عمومی، رفتن تمام درآمدهای حاصله از گذرگاه های مرزی به خزانه دولت و مبارزه با فساد در مرزها انجام شده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا