خبر اولسیاسی

شروط دولت عراق برای برگزاری انتخابات پیش از موعد

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات تاکید کرد که زمان‌های مطرح شده برای برگزاری انتخابات تنها اظهارنظر و دیدگاه افراد است.

میدل ایست نیوز: «عبدالحسین الهنداوی»، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات تاکید کرد که زمان‌های مطرح شده برای برگزاری انتخابات تنها اظهارنظر و دیدگاه افراد است.

الهنداوی در گفت‌وگو با شبکه الفرات تصریح کرد: موعدهای برگزاری انتخابات، فرضی و نه رسمی است و تنها در نشست پارلمان زمان‌های مذکور مطرح و تاکنون نهایی نشده است و نخست‌وزیری و کمیساریای عالی انتخابات در نشست‌های آتی خود درباره مشخص‌سازی زمان مناسب برگزاری انتخابات گفت‌وگو خواهند کرد و پیشنهادات مطرح شده، دیدگاه کمیساریا و نخست وزیری نیست.

وی افزود: نخست وزیر خواهان انتخابات عادلانه، سالم و زودهنگام است لذا باید از اکنون برای فراهم‌سازی شروط اساسی برگزاری انتخابات تلاش کرد.

مشاور الکاظمی درباره شروط اساسی برای برگزاری انتخابات اظهار داشت:

نخست باید قانون انتخابات به صورت جامع و عادلانه نهایی شود، این قانون تاکنون تکمیل نشده و برای تایید نهایی به ریاست جمهوری ارسال نشده و در روزنامه‌های رسمی نیز منتشر نشده است تا وارد فاز اجرایی شود.

دوم اینکه کمیساریای عالی انتخابات نیازمند فعالیت بسیاری برای آماده‌سازی کادر و دیگر فرایندهای مربوطه در همه زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه اجرایی است.

وی در پایان اظهار داشت: با سازمان ملل متحد برای توسعه و بهبود فعالیت تیم برگزارکننده انتخابات از طریق تیم بین المللی کمک کننده به کمیساریا در ارتباط هستیم تا در زمینه لجستیک و فنی کمک‌های لازم را ارائه دهد همچنین شروط دیگری باید فراهم شود و دولت ملزم به تامین بودجه لازم طی مقطع زمانی آتی  برای برگزاری انتخابات پیش از موعد است.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا