سرخط خبرها

خط و نشان‌کشی «بنیامین نتانیاهو» برای سوریه و لبنان

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد تل‌آویو به ایران این اجازه را نخواهد داد تا در مرزهای شمالی اسرائیل حضور نظامی داشته باشد.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد تل‌آویو به ایران این اجازه را نخواهد داد تا در مرزهای شمالی اسرائیل حضور نظامی داشته باشد.

نتانیاهو در آغاز نشست هفتگی دولت اسرائیل تصریح کرد: تل‌آویو در جبهه شمالی طبق سیاستی روشن مبنی بر عدم اجازه به ایران برای حضور نظامی در مناطق یاد شده فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: سوریه و لبنان مسئولیت هر گونه حمله به اسرائیل از اراضی‌شان را برعهده دارند و ما اجازه نخواهیم داد تا امنیت‌مان تحت الشعاع قرار گیرد و شهروندان‌مان مورد تهدید قرار گیرند و از هر گونه حمله به نیروهایمان نخواهیم گذشت.

نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت که وی نشست‌های مستمری با «بنی گانتس»، وزیر دفاع و «آویو کوخافی»، رئیس ستاد مشترک ارتش برای ارزیابی وضعیت برگزار می کند و نیروهای اسرائیلی برای مقابله با هر گونه تهدیدی آماده هستند.

از سوی دیگر، گانتس با تکرار هشدار نتانیاهو به سوریه و لبنان تصریح کرد که وی و کوخافی بعد از ارزیابی وضعیت، تصمیم گرفتند که وضعیت آماده‌باش نیروها در مرزهای شمالی را ارتقا بخشند.

ارتش اسرائیل جمعه گذشته به بهانه واکنش به آتش‌پراکنی به سمت منطقه اشغالی جولان، حملات هوایی علیه مواضع نیروهای سوری در جنوب این کشور ترتیب داد.

ارتش اسرائیل اخیرا حضور نظامی خود در مرزهای لبنان را برای مقابله با تشدید تنش احتمالی با حزب الله تقویت کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا