خبر اولسیاسی

شیخ نعیم قاسم: بعید است در ماه های آینده جنگی دربگیرد/اسرائیل جنگ بخواهد آماده ایم

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود که اگر اسرائیل بخواهد جنگی راه بیندازد حزب الله آماده دفاع و پاسخ گویی است.

میدل ایست نیوز: «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، تأکید کرد که بعید است طی ماه های آینده جنگی میان حزب الله و اسرائیل دربگیرد.

او در مصاحبه با شبکه «المیادین» گفت که آنچه در سوریه رخ داد «اقدامی خصمانه بود که به شهادت علی کامل محسن انجامید» و افزود که درباره واکنش حزب الله به این اقدام اسرائیل در روزهای آینده حرفی نمی زند، «اسرائیل هر برداشتی می خواهد از این موضوع بکند».

قاسم تأکید کرد که معادله جنگ با اسرائیل عوض نشده و «ما به تهدیدهای اسرائیل عادت کرده ایم و این نگاه سیاسی تازه ای به ما ارائه نمی کند و چیزی جز رجزخوانی نیست».

وی تأکید کرد که شرایط کنونی خبر جنگی در آینده نزدیک نمی دهد، به خصوص که اسرائیل درگیر مسائل داخلی است و اوضاع رئیس جمهور امریکا هم در آستانه انتخابات این کشور خراب است و اسرائیلی ها خیلی از وضعیت خودشان مطمئن نیستند بلکه بیشتر احتمال می دهند که بازنده جنگ باشند و «برای همین بعید است که در ماه های آینده جنگی درکار باشد».

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود که اگر اسرائیل بخواهد جنگی راه بیندازد حزب الله آماده دفاع و پاسخ گویی است و «نیروهایی مقاومت در مواضع خود استوارند و پیروزی ژوئیه تکرار خواهد شد».

او از دولت لبنان نیز خواست که نسبت به مزاحمت جنگنده های امریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران موضع روشی بگیرد و افزود که «خود امریکایی ها گفته اند که هدف از این اقدامات ناکام گذاشتن هرگونه راه حل سیاسی است» و تأکید کرد که این اقدام «پیغامی در واکنش به توافق نامه راهبری سوریه و ایران بود».

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا