خبر اولسیاسی

پای کرونا به خانه های مقامات لبنان باز شد/ وزیر کشور: اوضاع از بد هم بدتر است

هیئت رئیسه مجلس لبنان جلسه کمیسیون های پارلمانی را که قرار بود دوشنبه و سه شنبه (27-28 ژوئیه) برگزار شود تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

میدل ایست نیوز: پس از انتشار توئیت «جورج عقیص»، نماینده مجلس لبنان، که اعلام کرد به کرونا مبتلا شده هیئت رئیسه مجلس لبنان جلسه کمیسیون های پارلمانی را که قرار بود دوشنبه و سه شنبه (27-28 ژوئیه) برگزار شود تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

عقیص با انتشار توئیتی نوشت: «وقتی فهمیدم دوست عزیزمان «هادی الهاشم»، مدیر دفتر وزیر خارجه، که بارها با وی ملاقات داشته ام به کرونا مبتلا شده تست PCR دادم و جواب تست مثبت اعلام شد، هرچند تا الان هیچ عوارض بیماری ندارم. دو روز خودم را قرنطینه می کنم و روز دوشنبه دوباره تست خواهم داد، از همه کسانی که این مدت با من دیدار داشته اند می خواهم که احتیاط کنند».

هادی هاشم، مدیر دفتر وزیر خارجه لبنان نیز پیش تر گفته بود که روز پنجشنبه در ناهار کاری با وزیر خارجه فرانسه باخبر شده که به ویروس کرونا مبتلاست.

او گفت که با افراد زیادی داخل مجلس و خارج آن ازجمله با «سمیر جعجع» و «نبیه بری» دیدار داشته است.

پس از آن، نبیه بری تست کرونا داد که نتیجه آن منفی اعلام شد و از همه نمایندگان مجلس و کارکنان بخش اداری خواست که روز دوشنبه تست کرونا بدهند.

از سوی دیگر، «زینه عکر»، وزیر دفاع لبنان، نیز اعلام کرد که همراه با خانواده اش تست کرونا داده و جواب تست دخترش مثبت آمده است و افزود که دخترش هم اکنون در قرنطینه به سر می برد.

در تازه ترین آمار وزارت بهداشت لبنان، با شناسایی 175 مورد جدید ابتلا به کرونا آمار کل مبتلایان به 3582 مورد رسیده است. این وزارتخانه افزود که در 24 ساعت قبل از اعلام این آمار یک مورد فوت در لبنان ثبت شده است.

اما «محمد فهمی»، وزیر کشور لبنان، در مصاحبه ای تلویزیونی تأکید کرد که اوضاع از بد هم بدتر است و هشدار داد که اگر تا 15 اوت روند صعودی ابتلا ادامه پیدا کند بیمارستان های لبنان ظرفیت پذیرش هیچ بیماری را نخواهند داشت.

او تأکید کرد که راحت ترین کار تعطیل کردن کامل کشور است و افزود که باید بین وضعیت اقتصادی و بهداشتی تعادل ایجاد کرد.

وزیر کشور لبنان گفت که «بی اعتنایی ما را به اینجا رساند».

همزمان رئیس اتحادیه وکلای لبنان نیز خبر داد که همه دادگاه های بیروت از صبح دوشنبه (27 ژوئیه) تا اول اوت تعطیل خواهند شد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا