خبر اولسرخط خبرها

درگیری مرزی بین لبنان و اسرائیل/ احتمال هدف قرار گرفتن تانک مرکاوای ارتش اسرائیل

منابع خبری از اقدام حزب‌الله در انجام عملیات نظامی در نزدیکی مرزهای لبنان و هدف‌گیری تانک مرکاوا اسرائیل با موشک کورنت خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری از اقدام حزب‌الله در انجام عملیات نظامی در نزدیکی مرزهای لبنان و هدف‌گیری تانک مرکاوا اسرائیل با موشک کورنت خبر دادند.

شبکه النشرة لبنان هم با اعلام این خبر که ارتش اسرائیل به سمت تیم عملیاتی وابسته به حزب‌الله که سعی داشتند، از مرز بگذرند، تیراندازی کرده‌اند، اظهار داشت: صدای انفجار و حملات توپخانه‌ای از نیم ساعت پیش تاکنون در الجولان و منطقه کفرشوبا به گوش می‌رسد و مناطق مذکور شاهد پرواز بسیار جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادهای اسرائیلی در ارتفاع پایین است.

در همین رابطه، خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع آگاه لبنانی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان عملیاتی علیه ارتش اسرائیل در منطقه مرزی مزارع شبعا انجام داده است.

منابع مذکور تصریح کردند که عملیات حزب الله لبنان در پاسخ به حمله هفته گذشته اسرائیل در سوریه و جان باختن یک عضو این حزب انجام گرفته است.

المنار لبنان در گزارش اولیه خود اعلام کرد : صدای انفجارهایی که از بخش شرقی منطقه مرزی شنیده می‌شود، ناشی از انفجار  مین‌های بازمانده از اشغال  در منطقه «آبل القمح»  در شرق الوزانی است.

در همین ارتباط شبکه الجزیره قطر از قول منابع اسرائیلی از تبادل تیراندازی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

بر اساس این گزارش ، ارتش اسرائیل اطراف «رویسات العلم» در منطقه اشغالی کفر شوبا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

شبکه خبری المیادین نیز در این باره به نقل از  منابع امنیتی اسرائیل از وقوع یک حادثه  امنیتی در منطقه «هاردوف» خبر داد و اعلام کرد این حادثه در حال بررسی است.

المنار لبنان همچنین از قول سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که گزارش های اولیه از وقوع یک حادثه امنیتی در منطقه مزارع شبعا حکایت دارد.

خبرنگار المیادین در اسرائیل گزارش داد که مقاومت یک خودروی زرهی صهیونیست ها را با موشک کورنت هدف قرار داده است .

پایگاه “إسرائیل الیوم”  گزارش داد که عناصری از حزب الله لبنان موشک کورنت را به سمت یک دستگاه تانک مرکاوای اسرائیلی شلیک کردند.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که تبادل آتش بین عناصر حزب الله و نیروهای این رژیم در مزارع اشغالی شبعا همچنان ادامه دارد .

شبکه خبری المیادین از قول شاهدان عینی گزارش داد که ارتش اسرائیل به طور گسترده مناطق کفرشوبا، الهباریه و اطراف مزارع اشغالی شبعا را گلوله باران کردند.  بر اساس این گزارش ، رژیم صهیونیستی همچنین مناطق آزاد شده از جمله شهرک «العرقوب» نزدیک مزارع اشغالی را گلوله باران کرد.

رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که یک گروه وابسته به نیروهای مقاومت لبنان قصد ورود به فلسطین اشغالی را داشته‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در اولین واکنش به درگیری‌های مرزی گفت که حادثه امنیتی امروز چیز ساده‌ای نیست.

در پی این درگیری نیروهای امنیتی به حال آماده باش کامل در آمدند و نتانیاهو رایزنی‌های امنیتی خود را در این باره آغاز کرده است.

الجزیره گزارش داد که نتانیاهو و گانتس برای پیگیری تحولات امنیتی به مقر وزارت دفاع رفتند.

اسرائیل مدعی شد که در جریان درگیری‌ها تلفاتی نداده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا