سرخط خبرها

آماده باش ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی خود با لبنان

رادیو عمومی اسرائیل از آماده باش ارتش اسرائیل در مرزهای خود با لبنان و تداوم آن تا عید قربان خبر داد.

میدل ایست نیوز: رادیو عمومی اسرائیل صبح امروز سه شنبه تاکید کرد ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی خود با لبنان و پس از تنش امنیتی روز گذشته در مزارع شبعا و روستای کفر شوبا در حالت آماده باش قرار دارد.

رادیو اسرائیل همچنین اعلام کرد وضعیت آماده باش ارتش اسرائیل دست کم تا عید قربان ادامه خواهد داشت.

رادیو اسرائیل اشاره کرد بیانیه روز گذشته حزب الله که در آن گفته شده هنوز پاسخی به شهادت یکی از اعضای خود در فرودگاه بین المللی دمشق نداده است نشان دهنده این است که احتمال انجام عملیات های دیگری وجود دارد.

با وجود تداوم وضعیت آماده باش در مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان، ارتش این کشور محدودیت های اعمال شده بر زندگی روزمره ساکنان شهرک نشین در مرز با لبنان را برداشت در حالی که موانعی که از روز جمعه در بلندی های الجلیل و جولان نصب کرده بود را نگه داشت و از طرفی دیگر به خودروها و ماشین آلات نظامی اجازه نزدیک شدن به مرز اسرائیل با لبنان را نمی دهد.

ارتش اسرائیل تاکید کرد وضعیت آماده باش در سطح اطلاعاتی و رصد طرف لبنانی از مرزها ادامه دارد.

ارتش اسرائیل در شب دوشنبه در میان تیراندازی میان نیروهای خود و نیروهای حزب الله برخی از مواضع در جنوب لبنان را بمباران کرد، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که تلاش حزب الله برای عبور از مرز را ناکام گذاشته است اما حزب الله با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب این موضوع تاکید کرد تیراندازی فقط از جانب اسرائیل صورت گرفته است.

اسرائیل انتظار داشت حزب الله پاسخ شهادت علی کامل محسن را روز گذشته بدهد اما حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد این درگیری یک طرفه بوده و پاسخ به شهادت علی کامل قطعا در راه است و اسرائیلی ها باید منتظر مجازات برای جنایت هایشان باشند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا