اجتماعیخبر اول

سازمان گردشگری عراق: کرونا موجب عدم تحقق 90درصدی درآمدهای گردشگری شد

سازمان گردشگری عراق از خسارت 90 درصدی درآمدهای گردشگری در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری عراق از خسارت 90 درصدی درآمدهای گردشگری در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

«محمد العبیدی»، رئیس سازمان گردشگری عراق در گفت‌وگوی مطبوعاتی تصریح کرد: عراق پیشتر در سه کنفرانس مجازی با سازمان گردشگری عربی به عنوان معاون اول رئیس این سازمان شرکت کرد و در آن بر سر سازوکار حمایت فنی و لجستیک از بخش گردشگری در مرحله پساکرونا توافق حاصل شد.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری در صورت بروز بحران، نخستین بخشی است که بیمار می‌شود و واپسین حوزه‌ای است که از بیماری رها می شود، اظهار داشت: سازمان گردشگری به اجرای همه دستورالعمل‌های کمیته عالی بهداشت پایبند است اما در این میان برخی از شرکت‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی از بسته‌هایی که قادر به ارائه آن به شهروندان هستند به ویژه در کشورهایی که پروتوکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای را بعد از شیوع کرونا اعمال می‌کنند، نگران هستند.

العبیدی تاکید کرد: بخش گردشگری از ماه مارس دچار رکود و تعطیلی کامل شده است به طوری که در تقریبا هیچ گونه اقامتی در هتل‌های چند ستاره یا معمولی بغداد، کربلاء و نجف انجام نگرفته است و این امر خسارت‌های سنگینی برای مالکان این هتل‌ها به دنبال داشته است، علاوه بر این با وجود پایبندی کامل کافه‌ها و رستوران‌ها به پروتوکل‌های بهداشتی، این اماکن نیز خسارت مالی هنگفتی را متحمل شده است.

وی اظهار داشت: سازمان گردشگری مسئولیت نظارت بر شرکت‌ها و آژانس‌های گردشکری را برعهده دارد و در صورت تخلف این نهادها می تواند آن را پلمپ یا جریمه مالی کند اما کنترل شرکت‌های غیرمجاز بسیار دشوار است و نهادهای امنیتی مسئولیت بازخواست آن را عهده دار هستند.

العبیدی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا 90درصد از درآمدهای بخش گردشگری عراق محقق نشد، اظهار داشت: نمی توان اوضاع بخش گردشگری را به راحتی به وضعیت پیش از شیوع کرونا بازگرداند.

همچنین بخوانید

تاثیر کرونا بر گردشگری جهان عرب

 

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا