اقتصادیسرخط خبرها

صدور حکم حبس و جریمه مالی برای مقامات چند بانک ایرانی در دادگاه بحرین

دادگاه بحرین چند بانک ایرانی را به اتهام مخالفت با تحریم ها و قوانین بین المللی و انجام معاملات بانکی بین المللی و امحاء مدارک به حبس و جریمه مالی محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: دادگاه عالی استیناف بحرین احکامی مرتبط با 5 پرونده پولشویی که در آن 3 نفر از مسئولان بانک المستقبل (آینده) و 3 بانک ایرانی متهم هستند، صادر کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین گفت دادگاه بحرین حکم مجازات حبس به مدت 5 سال برای مسئولان این بانک ها و تبدیل جریمه آن به پرداخت مالی یک میلیون دینار (2.65 میلیون دلار) را برای هر یک از متهمان و بانک های ایرانی صادر کرد از این رو کل جریمه پرداختی که مسئولان و بانک های ایرانی محکوم به پرداخت آن شدند 35 میلیون دینار (92.75 میلیون دلار) علاوه بر مصادره مبالغ حواله شده به ملغ 80 هزار دلار است.

پیش از این دادستان عمومی بحرین اعلام کرده بود که تحقیقاتش نشان می دهد که یک طرح به نهادهای مختلف ایرانی که بحرین آن ها را متهم به تامین مالی تروریسم می داند و یا تحت تحریم های بین المللی قرار دارند، این امکان را داده است که معاملات بین المللی را بدون هیچ نظارتی انجام بدهند.

تحقیقات نشان می دهند بانک المستقبل (آینده) و بانک صادرات ایران که تحت نظر بانک مرکزی ایران فعالیت می کند هزاران معامله بین المللی را با پوشش نهادهای ایرانی از طریق پنهان کردن و از بین بردن اطلاعات اساسی در هنگام حواله اموال از طریق شبکه سوییفت اقدام کرده اند.

بانک المستقبل (آینده) و بانک های ایرانی متهم شده اند که با مخالفت تحریم ها و قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و قوانین بانکی در بحرین معاملاتی بین المللی انجام داده اند.

گفتنی است بانک المستقبل در سال 2004 با سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی و صادرات ایران و همکاری یک بانک بحرینی وابسته به این کشور تاسیس شد و در سال 2015 دفتر مرکزی آن در منامه با حکم دادگاه بسته شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا