سرخط خبرهاسیاسی

دفتر سازمان ملل: هیچ گزارش تازه ای به شورای امنیت نداشته ایم

در پی همرسانی ویدئویی قدیمی و انتقاد از دفتر سازمان ملل، این دفتر اعلام کرد که هیچ گزارش تازه ای به شورای امنیت نداده است.

میدل ایست نیوز: دفتر سازمان ملل متحد در عراق با صدور بیانیه ای تأکید کرد که از حقوق تظاهرات کنندگان مسالمت جو حمایت می کند.

در بیانیه این دفتر که سه شنبه شب (28 ژوئیه) منتشر شد آمده که نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق هیچ گزارش تازه یا بیانیه ای به شورای امنیت درباره تظاهرات نداده است.

این بیانیه افزوده که دفتر سازمان ملل همه تحولات عراق را زیر نظر دارد و از حق تظاهرات کنندگان در بیان مسالمت آمیز اعتراضات مشروعشان حمایت می کند.

این بیانیه پس از آن صادر شده  که ویدئویی قدیمی از گزارش «جنین هنیس پلاسخرت» به شورای امنیت در شبکه های اجتماعی عراق همرسانی می شود که در آن از وجود کسانی در پشت ناآرامی ها در عراق سخن گفته است.

این ویدئو از جمله واکنش «نصر الشمری»، سخنگوی رسمی جنبش النجباء را در پی داشت که بدون توجه به قدیمی بودن آن، از پلاسخرت بابت «سکوت دربرابر سرکوب تظاهرات روز دوشنبه» انتقاد کرد.

او پلاسخرت را به زدوبندهای مشکوک متهم و تأکید کرد که «شرم آور است که امروز تظاهرات کنندگان را یک باند می خوانید، همان هایی که دیروز انقلابی خوانده می شدند».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا