سرخط خبرها

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق: نخست وزیر شخصا پرونده گذرگاه های مرزی را مدیریت می کند

الوائلی تأکید کرد که اقلیم کردستان 11 گذرگاه مرزی دارد که از میان آنها فقط 6 گذرگاه رسمی است و دولت بغداد آنها را به رسمیت شناخته است.

میدل ایست نیوز: «عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق تأکید کرد که پرونده تأمین امنیت گذرگاه های مرزی زیر نظر مستقیم نخست وزیر اداره می شود.

الوائلی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق تأکید کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، شخصا پرونده حفظ امنیت گذرگاه های مرزی را به دست دارد و افزود که در حال حاضر همه مرزهای آبی و خاکی عراق در کنترل نیروهای ویژه و ستاد عملیات مشترک عراق است.

او افزود که نیروهایی که به مرزها اعزام شده اند نیروهای ثابت نیستند و هر 15 روز عوض می شوند تا جای هیچ گونه زدوبندی با کسی نماند.

الوائلی تأکید کرد که اقلیم کردستان 11 گذرگاه مرزی دارد که از میان آنها فقط 6 گذرگاه رسمی است و دولت بغداد آنها را به رسمیت شناخته است.

او افزود که طرحی عملی برای متصل شدن گذرگاه های مرزی اقلیم به دیگر گذرگاه های مرزی کشور در آینده بسیار نزدیک وجود دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که روز دوشنبه ستاد عملیات مشترک عراق از اعزام نیروهای ویژه به 14 گذرگاه مرزی عراق جهت به دست گرفتن کنترل آنها و مبارزه با فساد در گذرگاه های مرزی خبر داد.

موضوع کنترل گذرگاه های مرزی توسط دولت مرکزی از محورهای مذاکرات امروز «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، با «مسرور بارزانی»، رئیس دولت ایالتی کردستان بود.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق همچنین خبر داد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون درآمد گمرکی و عوارض در گذرگاه های مرزی عراق 537 میلیارد دینار (حدود 450 میلیون دلار) بوده است.

او همچنین خبر داد که 85 درصد از مسیر عبور زمینی مسافران به خاک عربستان در گذرگاه مرزی عرعر تکمیل شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا