سرخط خبرها

«الکاظمی»: شناسایی عاملان کشته شدن تظاهرات کنندگان ادامه خواهد یافت

نخست وزیر عراق گفت که تحقیقات برای شناسایی همه کسانی که دستشان به خون ملت آلوده است پس از اعلام لیست شهدای تظاهرات ادامه خواهد یافت.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با انتشار توئیتی تأکید کرد روند شناسایی عاملان کشتار مردم در تظاهرات ادامه خواهد یافت.

او عصر پنجشنبه (30 ژوئیه) با انتشار توئیتی نوشت که به ملت وعده داده بود که طی 72 ساعت واقعیت ها درباره حوادث میدان التحریر را بیان کند و به این وعده وفا کرده است.

نخست وزیر عراق افزود که تحقیقات برای شناسایی همه کسانی که دستشان به خون ملت آلوده است پس از اعلام لیست شهدای تظاهرات ادامه خواهد یافت.

وی تأکید کرد که هدف نیروهای امنیتی کشور حفظ جان شهروندان است و تعرض کنندگان نماینده دستگاه های امنیتی کشور نیستند.

او ملت را ثروت و اعتبار عراق خواند.

پیش از این وزیر کشور عراق در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن اعلام نتیجه تحقیقات درباره کشته شدن 2 تظاهرات کننده در تظاهرات بغداد تاکید کرد که دو نفر از تظاهرات کنندگان با تفنگ شکاری کشته شده اند.

وی افزود که شهادت شهود و گزارش پزشکی قانونی نشان می دهد دو نفر از تظاهرات کنندگان با تفنگ شکاری که توسط سه نیروی وابسته به دستگاه امنیتی عراق شلیک شده جان باخته اند.

او بدون توضیح درباره اینکه این نیروها عضو کدام دستگاه امنیتی عراق هستند تاکید کرد که قاضی بازپرس پرونده دستور بازداشت این سه نیرو را صادر کرده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا