سرخط خبرهاسیاسی

دستگیری یک خانواده تروریستی در استان نینوا

نیروهای امنیتی عراق یک خانواده تروریستی که از مرزهای سوریه به عراق آمده بودند را دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات غرب نینوا امروز پنجشنبه از دستگیری یک خانواده تروریستی که از مرزهای سوریه به عراق وارد شده بود خبر داد.

فرماندهی ستاد عملیات غرب نینوا در بیانیه ای گفت: «در عملیات رصد، پیگیری و بر اساس داده های اطلاعاتی دقیق نیروهای پیاده نظامی تیپ 71 لشکر 15 و نیروهای سازمان اطلاعات نظامی توانستند یک خانواده تروریستی که از مرزهای سوریه به عراق بدون اذن سرپرست خانوار که اکنون در اردوگاه الهول سوریه است، وارد شوند را دستگیر کنند.»

در ادامه بیانیه آمده است سرپرست این خانواده یکی از تروریست هایی است که به همراه 4 برادرش توسط دستگاه قضایی عراق تحت تعقیب هستند.

روز گذشته سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرده بود سران امنیتی عراق با هدف تامین امنیت مرزها و کنترل آن ها و جلوگیری از ورود عناصر تروریستی به ویژه از مناطق مرزی بیابانی بر استقرار نیروهای نظامی و نقاط نظارتی بر نوار مرزی عراق با کشورهای همجوار اهتمام دارند، علاوه بر اینکه دولت عراق نیز تمرکز خود را بر کنترل مرزها به خصوص با کشور سوریه گذاشته است.

وی گفته بود تامین امنیت مرزهای عراق با استفاده از تکنولوژی جدید، دوربین های حرارتی و پهپادهای شناسایی انجام شده است در حالی که عملیات های نظامی نیروهای عراقی نیز به خصوص در ستاد عملیات الانبار، الجزیره و غرب نینوا ادامه دارد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا