خبر اولسیاسی

دستور نخست وزیر و وزیر کشور عراق برای انجام تحقیقات درباره فیلم توهین به شهروند عراقی+فیلم

فرمانده کل نیروهای مسلح و نیز وزیر کشور عراق دستور دادند تا تحقیقات فوری در رابطه با حادثه توهین به یکی از شهروندان عراقی که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است، انجام شود.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد تا تحقیقات فوری در رابطه با حادثه توهین به یکی از شهروندان عراقی که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است، انجام شود.

سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این باره تصریح کرد: برخی شبکه‌های اجتماعی فیلمی را دست به دست کرده‌اند که نشان می‌دهد گروهی از افراد که لباس نظامی بر تن دارند، به یکی از شهروندان این کشور توهین و تعرض می‌کنند.

وی افزود: مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به دستگاه‌های مربوطه دستور داده است تا تحقیقات فوری برای اطلاع از جزئیات این موضوع و شناسایی عاملان این جرم انجام دهند، جرمی که بدون مجازات نخواهد ماند.

الکاظمی همچنین دستور داده است تا زمان و مکان وقوع این جرم مشخص شود.

در همین رابطه، «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق هم پس از انتشار فیلم مذکور که در آن گروهی از افراد منتسب به فرماندهی نیروهای حافظ نظم به شیوه‌ای غیر اخلاقی و غیر قانونی به یکی از شهروندان عراقی اهانت می‌کنند، دستور داده تا تیم تحقیقاتی در این باره تشکیل شود.

وزارت کشور در ادامه با اعلام اینکه این رفتارهای غیرقانونی جایی در نهادهای امنیتی ندارد، اظهار داشت: الغانمی دستور داده تا نتایج تحقیقات برای احقاق حق و اجرای قانون نزد او ارائه شود.

شبکه‌های اجتماعی عراق امروز فیلمی را دست به دست کرده‌اند که گروهی از افراد که لباس نظامی به تن داشتند، ضمن توهین به نوجوانی عراقی، موهای سر وی را به صورت اهانت‌بار تراشیدند و او را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا