خبر اولسیاسی

نخستین اظهارنظر دفتر نخست‌وزیری عراق درباره جدال سیاسی بر سر زمان انتخابات

سخنگوی نخست‌وزیر عراق اظهار داشت تصمیم «مصطفی الکاظمی» در رابطه با انتخابات زودهنگام واکنشی به بگومگوهای سیاسی نبوده است.

میدل ایست نیوز: «احمد ملاطلال»، سخنگوی نخست‌وزیر عراق ضمن اشاره به اینکه مشخص‌سازی زمان انتخابات نوعی رقابت میان گروه‌های سیاسی ایجاد کرد، اظهار داشت تصمیم «مصطفی الکاظمی» در رابطه با انتخابات زودهنگام واکنشی به بگومگوهای سیاسی نبوده است.

ملاطلال در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم که تجربخ انتخابات سال 2018 تکرار شود، انتخاباتی که منجر به وضعیت کنونی شده است.

سخنگوی الکاظمی ادامه داد: تیم ویژه‌ای برای آماده‌سازی شرایط به منظور برگزاری انتخابات طبق معیارهای بین‌المللی وجود دارد همچنین اراده مردمی نیز وجود دارد که خواهان بستر و فضای امن برای برگزاری انتخابات پیش از موعد است.

ملاطلال اظهار داشت: مشکلی درخصوص توان دولت در تامین بودجه لازم برای برگزاری انتخابات به علاوه اقدامات دیگر از جمله کنترل سلاح بی‌ضابطه و تامین امنیت حوزه‌‌های انتخاباتی وجود ندارد.

وی افزود: دولت خواهان انحصار سلاح بی‌ضابطه و خارج از کنترل دولت در دست نیروهای امنیتی است اما پیش از آن، باید حمایت سیاسی و اراده مردمی روشنی که خواهان این امر هستند، وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پارلمان باید قانون انتخابات را تکمیل کند، تصریح کرد: اگر این انتخابات موفق نشود، نمی دانیم که عراق به کدام سمت‌وسو خواهد رفت.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اخیرا در سخنانی 6 ژوئن سال 2021 را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرد

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا