سرخط خبرهاسیاسی

اسرائیل: تلاش یک گروه برای به کار گذاشتن بمب در جولان اشغالی ناکام ماند/ بمباران هوایی پس از شلیک موشک از غزه

ارتش اسرائیل، از خنثی کردن تلاش یک گروه تروریستی برای به کار گذاشتن بمب در مرز اسرائیل و بمباران هوایی حماس پس از شلیک موشک از غزه خبر داد.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل اعلام کرد تلاش یک گروه برای به کار گذاشتن بمب در نوار مرزی خود را خنثی کرده است.

ارتش اسرائیل بامداد دوشنبه ضمن بیان این ادعا که تلاش برخی برای به کار گذاشتن بمب در جولان اشغالی را ناکام گذاشته است، گفت که به نظر می رسد 4 فرد مسلح در درگیری هایی در نوار مرزی اسرائیل و سوریه در ارتفاعات جولان اشغالی کشته شدند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است سربازها گروهی را مشاهده کردند که در حال کار گذاشتن بمب در نوار مرزی اسرائیل بودند.

سربازها و جنگنده اسرائیلی، همزمان به سوی این گروه شلیک و آنها را مجروح کردند اما خبری از وقوع جراحت در میان ارتش اسرائیل منتشر نشده است.

این حادثه در حالی رخ می دهد که تنش ها در نوار مرزی شمالی اسرائیل با لبنان و سوریه افزایش می یابد.

دوشنبه گذشته نیز ارتش اسرائیل اعلام کرد تلاش برخی از رزمندگان حزب الله لبنان برای نفوذ به خط آبی که به مرز اسرائیل و لبنان گفته می شود را خنثی کرده است. اما حزب الله این ادعا ارتش اسرائیل را تکذیب کرد و گفت هیچ درگیری صورت نگرفته و اسرائیل به دنبال تلاش برای خلق پیروزی های خیالی است.

ارتش اسرائیل نظام سوریه را مسئول تمام وقایعی دانسته است که در خاک سوریه رخ می دهد و تاکید کرد در نقض حاکمیت اسرائیل کوتاهی نخواهد کرد.

در حادثه ای دیگر در روز گذشته نیز ارتش اسرائیل اعلام کرد پدافند هوایی موسوم به گنبد آهنین با یک موشک که از جانب غزه شلیک شده بود مقابله کرد.

در پاسخ به این اقدام جنگنده های اسرائیلی نیز برخی از مواضع جنبش حماس را که به گفته ارتش اسرائیل کارگاه ساخت بتن برای زیرساخت ها در زیر زمین و همچنین تاسیسات نظامی زیر زمین به کار گرفته می شد را هدف قرار دادند.

اسرائیل اعلام کرد ارتش خود هر عملیات تخریبی که علیه اسرائیل انجام شود را تحت نظر دارد و در مقابل هر تلاشی برای آسیب زدن به شهروندان اسرائیلی به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

اسرائیل مسئولیت هر آنچه در نواز غزه می گذرد یا آنچه از سوی غزه انجام می شود و پیامدهای اعمالی که علیه شهروندان اسرائیلی مرتکب می شود را بر عهده جنبش حماس دانست.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا