سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیر پاکستان: از درگیری نظامی میان ایران و عربستان جلوگیری کردیم

نخست وزیر پاکستان گفت با میانجیگری میان ایران و عربستان از درگیری نظامی میان ایران و عربستان جلوگیری کرده است.

میدل ایست نیوز: «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان، امروز دوشنبه گفت تلاش های وساطت میان ایران و عربستان که به درخواست امریکا انجام می شود پیشرفت آهسته ای دارد.

عمران خان در مصاحبه ای با شبکه خبری «الجزیره» گفت: «وساطت ما میان ایران و عربستان متوقف نشده و ما در حال پیشرفت هستیم اما این پیشرفت به کندی پیش می رود.»

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد که پاکستان نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری نظامی میان ایران و عربستان می کند و گفت که تلاش های پاکستان موفقیت آمیز بوده است.

عمران خان در ماه اکتبر به درخواست واشنگتن در سفری به تهران و ریاض برای جلوگیری از وقوع درگیری نظامی میان دو کشور میانجیگری کرد.

واشنگتن پس از وقوع حمله ای به یک تاسیسات نفتی در عربستان، ایران را به انجام این حمله متهم کرد.

تنش ها بین تهران و واشنگتن، هنگامی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در اواسط سال 2018 از توافق برجام در خارج شد، افزایش یافت.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه ژوئن در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل از ایرانی بودن اسلحه به کار گرفته شده برای حمله به تاسیسات نفتی عربستان خبر داده بود.

گوترش در گزارش مذکور اشاره کرده بود سلاح هایی که امریکا در ماه نوامبر سال گذشته و ماه فوریه امسال مصادره کرده بود ایرانی بودند.

ایران اما این گزارش را نپذیرفت و آن را نتیجه فشار امریکا و عربستان برای تمدید مصوبه تحریم تسلیحاتی ایران عنوان کرد.

«خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان نیز گفته بود جامعه بین المللی باید از صادرات سلاح ایران جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا