سرخط خبرها

حمله اسرائیل به اهدافی در سوریه در واکنش به «تلاش برای حمله مرزی»

رسانه‌های رسمی سوریه می‌گویند پدافند هوایی آن کشور در پاسخ به حملاتی به جنوب غرب دمشق، فعال شده است.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل می‌گوید در واکنش به تلاش برای انجام حملاتی در مرز خود با سوریه در شب یک‌شنبه، به اهدافی در جنوب سوریه حمله کرده ‌است.

رسانه‌های رسمی سوریه می‌گویند پدافند هوایی آن کشور در پاسخ به حملاتی به جنوب غرب دمشق، فعال شده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل گفته شده از جمله مواضعی که شب دوشنبه هدف قرار گرفتند پست‌های دیدبانی، تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات، سامانه‌های پدافندی و پایگاه‌های فرماندهی و نظارت بودند.

این حملات توسط جنگنده‌ها و هلیکوپترهای ارتش اسرائیل انجام شده است. بیانیه ارتش اسرائیل در حالی منتشر شده که این کشور معمولا به‌طور مستقیم در مورد حملات و عملیات نظامی خود اظهار نظر نمی‌کند.

خبرگزاری دولتی سوریه اظهار کرده که حملات «تنها آسیب‌های مادی» برجای گذاشته ‌است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است می‌گوید حملات اسرائیل منطقه‌ای در تل الاحمر در منطقه القنیطره را هدف قرار داده ‌است.

پیشتر ارتش اسرائیل با انتشار فیلم و تصاویری گفته بود «چهار تروریست» تلاش کرده‌اند در مرز آن کشور و سوریه «بمب بگذارند». به گفته اسرائیل سلاح‌ها و یک کیف حاوی مواد منفجره در چند متری حصار مرزی پیدا شده‌ است.

در فیلمی که ارتش اسرائیل منتشر کرده افرادی در نزدیک یک حصار دیده می‌شوند. سپس چهار نفر در نزدیکی یکدیگر در حال حرکت دیده می‌شوند، اما در محلی که حضور دارند ناگهان انفجاری رخ می‌دهد. ارتش اسرائیل در حساب کاربری خود در توئیتر در مورد این انفجار گفته «لحظه‌ای که آن‌ها را متوقف کردیم».

سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید نیروهای آن کشور صبح روز دوشنبه در منطقه در وضعیت آماده‌باش قرار داشتند، چراکه برخی «فعالیت‌های مشکوک» رصد شده بود و افرادی به حصار مرزی نزدیک شده بودند.

ارتش اسرائیل اظهار داشته از آنجایی که شهروندان غیرنظامی به این منطقه دسترسی ندارند، این گروه قصد حمله به سربازان اسرائیل را داشته ‌است.

اسرائیل روز گذشته تایید کرده بود که در پی «تهدید حزب‌الله»، تدابیر امنیتی در مرز شمالی خود را تقویت کرده و سطح هوشیاری را نسبت به رویدادهای احتمالی افزایش داده است.

منبع
رادیو فردا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا