خبر اولسرخط خبرها

وزارت برق عراق: با واردات 650 مگاوات تا چند روز آینده بحران برق پایان می یابد

با کاهش نسبی دما کادرهای وزارت برق توانسته اند با وارد کردن نیروگاه های تازه ای به مدارها، تولید برق را به 18 هزار و 600 مگاوات افزایش دهند.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از واردات 650 مگاوات برق برای حل بحران کمبود برق در تابستان خبر داد و تأکید کرد که طی چند روز آینده وضعیت بحرانی پایان خواهد یافت.

«احمد موسی العبادی»، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق، گفت که این وزارتخانه با شرکت «کارل» برای واردات 450 مگاوات ب توافق رسیده و این حجم از برق از طریق شبکه برق «خورماله ـ کرکوک» وارد عراق می شود و سپس از بغداد به استان های جنوبی می رود.

او همچنین از واردات 200 مگاوات از ترکیه ازطریق موصل برای تأمین برق استان های شمالی خبر داد و افزود که مذاکرات درباره اتصال شبکه برق عراق به ترکیه ادامه دارد.

به گفته العبادی علل گوناگونی باعث کاهش ساعت های تأمین برق در عراق شده که از همه مهم تر افزایش شدید دمای هوا و تأثیر آن بر عملکرد نیروگاه هاست.

او تأکید کرد که با کاهش نسبی دما کادرهای وزارت برق توانسته اند با وارد کردن نیروگاه های تازه ای به مدارها، تولید برق را به 18 هزار و 600 مگاوات افزایش دهند که در اوج بحران به 16 هزار و 250 مگاوات رسیده بود.

پیش از این کمیسیون انرژی مجلس علت اصلی ضعف خدمات برق در عراق را بحران اقتصادی این کشور دانسته بود.

ضعف شدید خدمات برق در عراق باعث تظاهراتی در برخی استان ها از جمله در پایتخت عراق شده بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا