سرخط خبرها

فراكسيون «المستقبل لبنان»: انفجار بیروت از هر لحاظ بسیار مشکوک است

اعضای این فراکسیون تأکید کرده اند که مردم بیروت می‌خواهند بدانند چگونه بیروت ویران شد و چه کسانی مسئولیت مستقیم انبار کردن مواد به شدت انفجاری در دل آن را بر عهده دارند.

میدل ایست نیوز: فراکسیون «المستقبل» به ریاست «سعد الحریری»، نخست وزیر سابق لبنان، با انتشار بیانیه‌ای انفجار روز گذشته در بندر بیروت را به لحاظ زمان و شرایط و نحوه و مواد منفجره بسیار مشکوک خواند.

اعضای این فراکسیون پس از جلسه ای با حضور سعد الحریری و اعضای دفتر سیاسی این گروه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد تأکید کردند که «با اقدامات امنیتی و قضایی معمولی نمی‌توان شک و تردیدها درباره این حادثه را برطرف کرد».

حاضران در این نشست از همه نهادهای حکومتی خواستند که تحقیقات قضایی و امنیتی شفاف و به دور از چانه زنی های سیاسی و با مشارکت نهادها و کارشناسان بین المللی درباره این حادثه انجام شود تا حقایق روشن و عدالت تحقق یابد.

در این بیانیه تأکید شده که فراکسیون المستقبل «به مویه کردن بر ویرانه‌های بیروت بسنده نمی‌کند و این فاجعه را چیزی در حد فجایعی می‌داند که در جنگ داخلی و حملات اسرائیل به لبنان بر سر این کشور آمد».

این بیانیه افزوده که «خطرناک‌ترین بخش این جنگ آن است که تصمیمی برای ترور بیروت گرفته شده که همان قدر فاجعه بار است که جنایت ترور رفیق الحریری».

اعضای این فراکسیون تأکید کرده اند که مردم بیروت می‌خواهند بدانند چگونه بیروت ویران شد و چه کسانی مسئولیت مستقیم انبار کردن مواد به شدت انفجاری در دل آن را بر عهده دارند و چه کسی اجازه داده که طی این همه سال این مواد این‌گونه بلاتکلیف بماند.

حادثه انفجار بیروت در حالی رخ داده که قرار است روز جمعه دادگاه بین المللی احکام نهایی متهمان پرونده ترور «رفیق الحریری»، نخست وزیر اسبق لبنان را اعلام کند.

عصر امروز «سعد الحریری» از منطقه انفجار بازدید کرد اما گروهی از مردم به سمت کاروان حامل وی سنگ پرتاب کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا