اقتصادیخبر اولسرخط خبرها

ترکیه: تا ازسرگیری فعالیت بندر بیروت، بندر مرسین در اختیار لبنان است

معاون رئیس‌جمهور ترکیه پس از دیدار با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در جمع خبرنگاران گفت که تا فعالیت دوباره بندر بیروت، بندر مرسین‌ در خدمت لبنان است.

میدل ایست نیوز: معاون رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اعلام آمادگی برای بازسازی بندر بیروت و ساختمان‌های خسارت دیده تاکید کرد که تا فعالیت مجدد بندر بیروت، بندر مرسین‌ در خدمت لبنان است.

«فواد اوکتای»، معاون رئیس‌جمهور ترکیه پس از دیدار با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا فعالیت دوباره بندر بیروت، بندر مرسین‌ در خدمت لبنان است.

وی ضمن تاکید بر آنکه تمامی بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های هوایی ترکیه در خدمت لبنان است، تصریح کرد: آماده بازسازی بندر بیروت و ساختمان‌های اطراف آن که خسارت زیادی دیده‌اند، هستیم.

اوکتای همچنین افزود: در دیدار با میشل عون نیز برای ارائه کمک‌های بیشتر پزشکی و غذایی اعلام آمادگی کردیم، به ارسال کمک‌ها ادامه می‌دهیم.

وی به همراه مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه-لبنان، ناظم ماویش نماینده مجلس حزب عدالت و توسعه استان سینوپ و هاکان چاکیل سفیر ترکیه در بیروت با میشل عون در کاخ ریاست جمهوری بعبدا دیدار کردند.

اوکتای ضمن تاکید بر آنکه این دیدار به منظور نشان دادن اتحاد و همبستگی ترکیه با لبنان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: پیام تسلیت رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به دولت و مردم لبنان را نیز منتقل کردیم.

معاون رئیس‌جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: امروز به همراه کادر درمانی، تجهیزات برای راه اندازی دو بیمارستان صحرایی و حدود 400 تن کمک‌های بشردوستانه تیکا، آفاد، جمعیت هلال احمر و سایر سازمان‌های مردم نهاد در لبنان هستیم.

اوکتای تصریح کرد: صبح امروز لوازم پزشکی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی به مقامات ذیربط لبنان تحویل داده شد. بیمارستان سوانح سوختگی 100 تختخوابه‌ای که ترکیه در شهر صیدا احداث کرده بود با مشکلاتی مواجه شده است، این موضوع با رئیس جمهور مطرح شد که برای راه اندازی مجدد آن در اسرع وقت آمادگی خود را اعلام کردیم.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا