خبر اولسرخط خبرها

سفارت امریکا: از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کنیم/ جان باختن یک نیروی امنیتی در تظاهرات بیروت

امروز مردم لبنان در تظاهراتی که «روز حسابرسی» نامیده شد حاضر شدند و با نصب چوبه‌های دار به صورت نمادین برخی چهره‌های سیاسی کشور را به دار آویختند.

میدل ایست نیوز: سفارت امریکا در بیروت با انتشار اطلاعیه‌ای تأکید کرد که اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم لبنان حمایت می‌کند.

در اطلاعیه سفارت امریکا که در صفحه توئیتر رسمی آن منتشر شده آمده که «مردم لبنان رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند و شایسته آن هستند که رهبرانی داشته باشند که با شفافیت و پاسخ‌گویی مطالبات مردم را عملی سازند».

این اطلاعیه افزوده که «از حق مردم در تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم و از همه طرف‌های ذی ربط می‌خواهیم که از هرگونه خشونت خودداری کنند».

امروز مردم لبنان در تظاهراتی که «روز حسابرسی» نامیده شد حاضر شدند و با نصب چوبه‌های دار به صورت نمادین برخی چهره‌های سیاسی کشور را به دار آویختند.

این تظاهرات در مواردی به خشونت نیز کشیده شد و معترضان چند ساختمان حکومتی از جمله وزارتخانه‌های خارجه و انرژی را در اختیار گرفتند.

وزارت امنیت داخلی لبنان از کشته شدن یک نیروی امنیتی در تظاهرات به دست «اغتشاشگران» خبر داد.

همزمان «حسان دیاب»، نخست وزیر لبنان، در یک پیام ویدئویی تأکید کرد که به‌زودی طرح اجرای انتخابات پیش از موعد را به هیئت وزیران خواهد داد.

او گفت که فاجعه انفجار بیروت بدون برخورد با عاملان نخواهد ماند و افزود که باید پرسید چرا مواد انفجاری به مدت 7 سال در بندر ماندند و چه کسانی از ماندنش استفاده می‌کردند؟

دیاب تأکید کرد که اقدامات دستگاه قضایی نشان‌دهنده جدیت در تحقیقات است و افزود که شرایط کشور مسئولیت‌پذیری ملی را ایجاب می‌کند.

نخست وزیر لبنان تأکید کرد که روز دوشنبه پیشنهاد اجرای انتخابات پیش از موعد را در هیئت وزیران مطرح خواهد کرد چون «امکان خروج کشور از این بحران ساختاری جز با انتخابات و تولید طبقه سیاسی جدید وجود ندارد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا