اقتصادیسرخط خبرها

بیانیه مشترک وزرای نفت عراق و شورای همکاری درباره پایبندی به توافق اوپک‌پلاس

وزیر نفت عراق و همتایان وی در شورای همکاری بیانیه‌ای مشترک درباره تولید نفت و توافق اوپک پلاس صادر کردند.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق و همتایان وی در شورای همکاری بیانیه‌ای مشترک درباره تولید نفت و توافق اوپک پلاس صادر کردند.

به گزارش شبکه الفرات، در تماس تلفنی مشترک میان «عبدالعزیز بن سلمان» ویر نفت عربستان، «سهیل بن محمد المزروعی» وزیر انرژی امارات، «خالد علی الفاضل» وزیر نفت کویت، «محمد بن خلیفه آل خلیفه» وزیر نفت بحرین، «محمد بن حمد الرمحی» وزیر انرژی عمان و «احسان عبدالجبار اسماعیل» وزیر نفتت عراق درباره تحولات اخیر در بازار جهانی نفت، تداوم بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و تقاضای نفت و نیز پیشرفت حاصل شده در بازگرداندن توازن به بازار نفت گفت‌وگو شد.

در بیانیه مشترک وزرای نفت کشورهای یاد شده آمده است: نشانه‌های بهبود که اخیرا در اقتصاد جهانی بروز یافته، بسیار تشویق کننده است و تلاش‌های صورت گرفته از سوی همه کشورهایی جهان برای بازگرداندن فعالیت‌های اقتصادی به روال عادی‌اش به شیوه‌ای ایمن شایان تقدیر است.

در این تماس تلفنی، وزرای نفت عراق و شورای همکاری بر پایبندی کامل خود به توافق اوپک پلاس و اهمیت نقش‌آفرینی کشورهای حاضر در این توافق برای تحقق سطح تولید هدف‌گذاری شده به منظور تسریع در بازگرداندن توازن به بازار جهانی نفت تاکید کردند و اینکه کشورهایی که فراتر از سهم مشخص شده خود در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه، نفت تولید کرده‌اند باید این مقدار نفت را از طریق کاهش آن جبران کنند.

وزرای شورای همکاری در این تماس تلفنی از وزیر نفت عراق به خاطر تلاش‌ها و همکاری‌های برجسته بغداد برای تحقق توازن در بازارهای نفت تقدیر کرده و بر اهمیت نقش عراق در موفقیت‌آمیز بودن توافق اوپک پلاس تاکید کردند.

وزرای نفت شورای همکاری و وزیر نفت عراق در پایان مجددا بر تعهد کامل خود به توافق اوپک پلاس و نظام جبران تولید مازاد به منظور تسریع در احیای بازار جهانی نفت در راستای منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت، صنعت انرژی و به طور کلی بازار جهانی تاکید کردند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا