خبر اولسیاسی

ایجاد مراکز هماهنگی مشترک نظامی میان عراق و اقلیم کردستان برای تعقیب عناصر داعش

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از همکاری نظامی مشترک میان دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان در زمینه تبادل داده های اطلاعاتی و تعقیب هسته های داعش و پرکردن خلأهای نظامی در برخی از شهرها و استان های عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه از همکاری نظامی مشترک میان دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان در زمینه تبادل داده های اطلاعاتی و تعقیب هسته های داعش و پرکردن خلأهای نظامی در برخی از شهرها و استان های عراق خبر داد.

رسول در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «نشست ها و توافقات امنیتی مشترکی میان فرماندهی عملیات مشترک و نیروهای مرزبانی اقلیم کردستان صورت گرفت که این بحث ها بر سر همکاری و هماهنگی در خصوص اقدام به عملیات نظامی مشترک در برخی از شهرهایی که هسته های داعش در آن حضور دارند متمرکز بود.»

وی بیان کرد بخش دیگر همکاری نیروهای دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان بر سر تبادل داده های اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم و تهدید های امنیتی مختلف به خصوص در رابطه با کنترل مرزها با برخی کشورها برای جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی خواهد بود.

رسول ادامه داد: «توافقات به این نتیجه رسید که مراکز مشترک هماهنگی میان فرماندهی عملیات مشترک و دستگاه های امنیتی در اقلیم کردستان تشکیل شود که برخی از افسران ارتش عراق و دولت اقلیم در آن باشند و کار تبادل داده های اطلاعاتی، تعقیب عناصر داعش علاوه بر پر کردن خلأهای امنیتی در برخی از شهرها انجام شود.»

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اشاره کرد مناطقی که همکاری مشترک در آن آغاز خواهد شد، دیالی، خانقین، مناطقی از کرکوک و برخی از مناطق دیگر که عناصر داعش در آن فعالیت دارند، است.

وی ضمن تاکید بر اینکه گروه های داعش همه مناطق عراق از جمله اقلیم کردستان را تهدید می کنند گفت که دولت عراق بر سر کنترل مرزها به خصوص با سوریه متمرکز است.

یحیی رسول اشاره کرد که طرحی از سوی فرماندهی عملیات مشترک، وزارت کشور و دفاع برای حمایت از پرونده مرزها و مجهز کردن آن به تکنولوژی جدید وجود دارد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد عملیات های نظامی از سوی بخش های مختلف نظامی عراق به خصوص فرماندهی عملیات الانبار و جزیره و غرب نینوا با هدف جلوگیری از نفوذ تروریست ها به خاک عراق علاوه بر تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش و از بین بردن آنها همچنان انجام می شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا