اقتصادیخبر اول

صدور دستور احضار «فواد حسین» به اتهام اتلاف بیت‌المال و سوء استفاده از پست دولتی

منبعی آگاه از دستور احضار «فواد حسین» وزیر دارایی سابق و وزیر کنونی امور خارجه عراق برای تحقیقات به اتهام اتلاف بیت‌المال و سوء استفاده از مقامش خبر داد.

میدل ایست نیوز:منبعی آگاه اعلام کرد دستور احضار «فواد حسین» وزیر دارایی سابق و وزیر کنونی امور خارجه عراق برای تحقیقات به اتهام اتلاف بیت‌المال و سوء استفاده از مقامش صادر شده است.

به گزارش شبکه الفرات، منبع مذکور تصریح کرد که 30 نماینده پارلمان شکایتی علیه فواد حسین به اتهام هدر دادن بیت المال و سوء استفاده از جایگاهش به هنگام تصدی وزارت دارایی در دولت عبدالمهدی مطرح کرده اند.

وی افزود: به موجب این شکایت، دستگاه قضایی طبق ماده 340 دستور احضار فواد حسین به اتهام هدر دادن بیش از 6 تریلیون دینار و سوء استفاده از مقامش را صادر کرده است.

فواد حسین که در دولت عادل عبدالمهدی وزارت دارایی را برعهده داشت، به علت عملکرد نامناسب و پرداخت‌های غیر قانونی به اقلیم کردستان با انتقادهای نمایندگان پارلمان عراق رو به رو بود و در همین رابطه چندین عضو پارلمان از وی نزد دستگاه قضایی اقامه دعوی کرده اند.

وی در کسوت وزیر دارایی در حالی که در ماه فوریه گذشته درآمدهای دولت 6.5 میلیارد دلار در ماه بود مبلغ 450 میلیون دلار آن را به اقلیم کردستان اختصاص داد و به حساب دولت اقلیم واریز کرد، و این رقم در ماه مارس با وجود کاهش درآمد دولت به 2.5 میلیارد دلار همچنان حفظ شد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا