خبر اولسیاسی

اسرائیل تنها گذرگاه تجاری با غزه را تا اطلاع ثانوی بست

مقامات اسرائیلی اعلام کردند به علت ارسال بالون های آتش زا از غزه به شهرک های اسرائیلی، تنها گذرگاه تجاری با غزه را تا اطلاع ثانوی بستند.

میدل ایست نیوز: مقامات اسرائیل صبح امروز سه شنبه گذرگاه مرزی «کرم ابو سالم» که تنها گذرگاه تجاری با نوار غزه است را تا اطلاع ثانوی بستند.

این اقدام اسرائیل در پاسخ به اقدام غزه برای ارسال بالون های آتش زا به سوی اسرائیل انجام شد.

واحد هماهنگی فعالیت های اسرائیل در فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد گذرگاه مرزی کرم ابو سالم که برای عبور کالا و ارسال آن به غزه استفاده می شود از امروز تا اطلاع ثانوی بر روی همه کالا به جز کمک های اساسی انسانی و سوخت بسته خواهد ماند.

در این بیانیه جنبش حماس مسئول عملیات ارسال بالون های آتش زا از نوار غزه به اسرائیل معرفی شده است.

از طرفی دیگر یک مسئول فلسطینی که نخواست نامش فاش شود گفت: «مقامات اسرائیل به مقامات فلسطینی گفتند که از امروز صبح تا اطلاع ثانوی ورود همه کالاهای به صورت کامل متوقف خواهد شد.»

این مسئول افزود: «مقامات اسرائیلی اشاره کردند که این تصمیم در رابطه با ارسال بالون های آتش زا و حامل مواد منفجره از نوار غزه به سوی شهرک های اسرائیلی طی چند روز اخیر اتخاذ شد.»

در همین راستا «جمال الفاضی»، استاد علوم سیاسی در غزه گفت: «موشک ها و بالون های آتش زایی که به سوی اسرائیل فرستاده می شود، عبارت از پیام هایی از حماس به اسرائیل برای بهبود شرایط اقتصادی در غزه، کاهش محاصره اعمال شده بر نوار غزه و اجرای بخشی از توافقات صورت گرفته میان طرفین با میانجیگری مصر است.»

گفتنی است ارسال بالون های آتش زا و حامل مواد منفجره از سوی فلسطین به اسرائیل شیوه ای است که فلسطینیان از مه 2018 به نشانه اعتراض به حملات اسرائیل به آنها استفاده کردند.

هر از چندگاهی فلسطینی ها این بالون های آتش زا را به سوی شهرک های اسرائیلی ارسال می کنند که در مقابل نیز اسرائیل برخی از مواضع گروه های نظامی فلسطینی به خصوص جنبش حماس را بمباران می کند.

بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه به علت محاصره غزه توسط اسرائیل از سال 2006 و پس از پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمانی در وضعیت معیشتی بدی به سر می برند.

منبع
الجزیرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا