خبر اولسیاسی

اسرائیل در پاسخ به بالون‌های آتش زا، غزه را بمباران کرد

ارتش اسرائیل صبح امروز مواضعی از جنبش حماس در نوار غزه را در پاسخ به ارسال بالون های آتش زا به اسرائیل بمباران کرد.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل اعلام کرد صبح امروز در حملاتی هوایی برخی از مواضع که گفته می شود برای جنبش حماس است را در غزه هدف قرار داد.

«افیخای ادرعی»، سخنگوی ارتش اسرائیل در این رابطه گفت: «حملات هوایی که انجام شد در پاسخ به ارسال بالون های آتش زا از غزه به سوی اسرائیل در هفته گذشته بود.»

ادرعی اشاره کرد که جنگنده ها، بالگردها و تانک های ارتش اسرائیل حملاتی علیه برخی مواضع وابسته به جنبش حماس در نوار غزه انجام دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل توضیح داد: «یک مجتمع نظامی و یک زیرساخت در زیر زمین و برخی مواضع نظارتی وابسته به حماس هدف قرار داده شد.»

گفتنی است ارسال بالون های آتش زا و حامل مواد منفجره از سوی فلسطین به اسرائیل شیوه ای است که فلسطینیان از مه 2018 به نشانه اعتراض به حملات اسرائیل به آنها استفاده کردند.

هر از چندگاهی فلسطینی ها این بالون های آتش زا را به سوی شهرک های اسرائیلی ارسال می کنند که در مقابل نیز اسرائیل برخی از مواضع گروه های نظامی فلسطینی به خصوص جنبش حماس را بمباران می کند.

پیشتر مقامات اسرائیل اعلام کرده بودند که به علت ارسال بالون های آتش زا از غزه به شهرک های اسرائیلی، تنها گذرگاه تجاری با غزه را تا اطلاع ثانوی بستند.

دو روز گذشته هم یک جنگنده نیروهای هوایی ارتش اسرائیل یک سایت نظارتی حماس در شمال غزه را در پاسخ به اقدام حماس برای ارسال بالون های آتش زا در مرزهای نوار غزه بمباران کرده بود.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا