خبر اولسرخط خبرها

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به حمله ترکیه: هیچ گونه تسامحی درباره خون ملت عراق درکار نیست

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که ترکیه باید به حکم قواعد حسن همجواری و روابط دوستانه درباره این ماجرا توضیح بدهد.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده  کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که هیچ گونه تسامح درباره خون ملت عراق درکار نیست و افزود که پیش از این به ترکیه درباره ادامه تعرض هایش به خاک عراق هشدار داده شده بود.

او در این بیانیه تأکید کرد که اقدام ترکیه درباره حمله به گروهی از رزمندگان عراقی با یک پهپاد به شهادت سه افسر نیروهای پاسبان و زخمی شدن دو افسر و دو همراه آنان انجامید.

وی تأکید کرد که این نیروها در یک گشت بازرسی در منطقه سیدکان در خاک عراق و در 4 کیلومتری نوار مرزی با ترکیه بودند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که این اقدام ترکیه محکوم است و ترکیه باید به حکم قواعد حسن همجواری و روابط دوستانه عراق و ترکیه درباره این ماجرا توضیح بدهد و عاملان آن را محاکمه کند.

وی تأکید کرد که عراق اجازه هدر رفتن خون ملتش را نمی دهد.

پیش از این ریاست جمهوری عراق نیز با صدور بیانیه ای تأکید کرده بود که «حملات نظامی مکرر ترکیه به خاک عراق، نقض جدی حاکمیت عراق و مخالفت صریح با قوانین و منشورهای بین المللی و روابط میان دو کشور همسایه است، ما این اعمال خصمانه که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان بی گناه علاوه بر افسران قهرمان مرزبانی عراق شد را محکوم می کنیم و از ترکیه می خواهیم این حملات را فورا متوقف کند و بر سر میز مذاکره و گفت و گو بنشیند تا مشکلات مرزی میان دو کشور همسایه از طریق راه های مسالمت آمیز که حافظ امنیت و ثبات منطقه هم است حل شود».

همزمان وزارت خارجه عراق از لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود خبر داد و تأکید کرد که با احضار سفیر ترکیه یادداشت اعتراضی شدیداللحنی را به وی ابلاغ خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا