سرخط خبرهاسیاسی

مصر و امارات حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق را محکوم کردند

مصر و امارات حمله هوایی ارتش ترکیه به نیروهای مرزبانی عراق در منطقه سیدکان در شمال این کشور را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: مصر و امارات حمله هوایی ارتش ترکیه به نیروهای مرزبانی عراق در منطقه سیدکان در شمال این کشور را محکوم کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر آمده است که قاهره حمله پهپادی روز گذشته ترکیه به یکی از خودروهای متعلق به نیروهای مرزبانی عراق در منطقه سیدکان که منجر به باختن شماری نظامیان عراقی شد را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت این کشور و نیز تهدید امنیت و ثبات منطقه می داند.

دستگاه دیپلماسی مصر در ادامه ضمن ابراز همدرد با خانواده‌های جان‌باختگان، بر لزوم احترام کامل به حاکمیت، سلامت و وحدت اراضی عراق در برابر هر گونه مداخله خارجی تاکید کرد.

در همین رابطه، «انور قرقاش»، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز با انتشار توئیتی تصریح کرد که در برابر اقدامات ناقض قانون و مستمر ترکیه علیه حاکمیت عراق در کنار بغداد قرار داریم و موضع ثابت ما مخالفت با مداخلات خارجی در امور کشورهای عربی است.

قرقاش در پایان اظهار داشت که مناسبات برابر میان کشورهای مختلف باید بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.

در حمله پهپادی روز گذشته ترکیه فرماندهانی از نیروهای مرزبانی عراق به نام های سرهنگ محمد رشید، فرمانده تیپ دوم مرزبانی و سرهنگ زبیر حالی، فرمانده تیپ سوم مرزبانی عراق به همراه بیش از 11 عضو هیات پ.ک.ک که در این نشست حضور داشتند، کشته شدند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا