خبر اولسیاسی

ژنرال مکنزی: به احتمال قوی در ماه های آینده نیروهایمان را در عراق و سوریه کم خواهیم کرد

در مذاکرات مقامات عراقی و امریکایی که در ماه جاری ازسر گرفته خواهد شد بحث بر سر کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق به 3500 نیرو است.

میدل ایست نیوز: ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده، خبر داد که واشنگتن طی ماه های آینده به احتمال قوی از شمار نیروهای خود در عراق و سوریه خواهد کاست هرچند تأکید کرد که هنوز دستوری در این باره صادر نشده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، مکنزی پیش‌بینی کرد که امریکا و پیمان ناتو به حضور طولانی مدت خود در عراق برای کمک به روند مبارزه با تروریسم و «توقف نفوذ ایران در این کشور» ادامه دهند.

این گزارش افزوده که مکنزی حاضر به افشاي شمار نیروهای امریکایی در عراق و سوریه نشد اما «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات امریکایی تأکید کرده که در مذاکرات مقامات عراقی و امریکایی که در ماه جاری و در سفر «مصطفی الکاظمی» به واشنگتن ازسر گرفته خواهد شد بحث بر سر کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق به 3500 نیرو است.

مکنزی گفت: «فکر نمی کنم تا ابد در سوریه بمانیم، یک روزی خواهد رسید که بخواهیم نیروهایمان را کم کنیم، نمی دانم آن روز چه وقت است، تا وقتی آنجا باشیم با داعش مبارزه خواهیم کرد».

کاهش نیروهای امریکایی در کشورهای خارجی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا