خبر اولسیاسی

حمایت کشورهای عربی و اروپایی از عراق دربرابر حملات ترکیه

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که عراق از همه حمایت های لازم عربی و بین المللی برخوردار شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق از کسب حمایت جامعه بین الملل و کشورهای عربی در برابر حملات ترکیه در خاک عراق خبر داد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق، گفت که عراق از همه حمایت های لازم عربی و بین المللی ازجمله اتحادیه عرب و وزرای خارجه عرب که حمایت خود از عراق را اعلام و حملات ترکیه را محکوم کرده اند برخوردار شده است.

او افزود که وزارت خارجه به تلاش های خود با همه شرکای سیاسی عراق برای تأکید بر حق عراق در دفاع از حاکمیت ارضی و یکپارچگی و استقلال خود دربرابر اقدامات مکرر ترکیه در نقض حاکمیت ارضی عراق که ابعاد خصمانه دارد ادامه خواهد داد.

الصحاف گفت که وزیر خارجه عراق تماس های تازه ای نیز با همتایان عرب خود، ازجمله دبیر کل اتحادیه عرب و وزرای خارجه عربستان و کویت و بحرین در این باره داشته که همگی بر حمایت کامل خود از حاکمیت ارضی عراق و هر اقدامی که عراق دربرابر ترکیه پیش گیرد تأکید کرده اند.

همزمان وزیر خارجه عراق در تماس های تلفنی جداگانه با همتایان فرانسوی و آلمانی خود و نیز جیمز کلیورلی، وزیر مشاور در امور خاورمیانه در بریتانیا، حملات اخیر ترکیه را که باعث جان باختن دو افسر و یک سرباز مرزبانی عراق شده بررسی کرد.

وی در این تماس های تلفنی اقدامات ترکیه در نقض حاکمیت ارضی عراق را غیر قابل قبول دانست و این حملات را محکوم کرد و خواستار نقش اثرگذار این کشورها برای توقف حملات مکرر ترکیه و عقب نشینی نیروهایش از خاک عراق شد.

وزرای این کشورها نیز ضمن اعلام همبستگی با عراق و محکومیت این اقدامات ترکیه بر ضرورت احترام به اصول حسن همجواری و رعایت قوانین بین المللی حاکم بر روابط کشورها و احترام به حاکمیت ارضی عراق تأکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا