خبر اولسیاسی

واکنش ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به حملات اخیر به کاروان‌های حامل تجهیزات این ائتلاف در عراق

ائتلاف بین‌المللی ضدداعش گروه‌های قانون‌شکن را به هدف قرار دادن کاروان‌های حامل تجهیزات در جاده‌های برون‌شهری که اخیرا در عراق افزایش یافته است، متهم کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین‌المللی ضدداعش گروه‌های قانون‌شکن را به هدف قرار دادن کاروان‌های حامل تجهیزات در جاده‌های برون‌شهری که اخیرا در عراق افزایش یافته است، متهم کرد.

سرهنگ مایلز كکینز، سخنگوی رسمی فرماندهی ائتلاف بین‌المللی تصریح کرد:حملاتی علیه کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک انجام می‌شود، که خودروهای حامل این تجهیزات و نیز رانندگان آن عراقی هستند، این حملات از سوی گروه‌های قانون‌شکن و تنها برای جلب توجه انجام می‌شود، این گروه‌ها با اقدامات خود، عراقی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند چرا که هیچ نیروهای ائتلاف ضدداعش به همراه این کاروان‌ها حضور ندارد.

وی تاکید کرد: حملات مذکور تنها موجب آسیب رسیدن به تجهیزاتی شد که ائتلاف ضدداعش قصد داشت بخشی از آن را نیروهای امنیتی عراق اعطا کند و بخش دیگر را نیز به خارج از عراق به دیگر پایگاه‌های خود گسیل دارد، لذا ما این حملات را که همواره منجر به آسیب رسیدن به مردم عراق و برنامه‌های آنان می‌شود، محکوم می‌کنیم.

سرهنگ ککینز ادامه داد: از نمونه این اقدامات گروه‌های قانون‌شکن می‌توان به حمله چند روز پیش در نزدیکی پایگاه التاجی در شمال بغداد اشاره کرد که خودرویی آتش گرفت و نیروهای آتش‌نشانی عراق برای خاموش کردن آن حضور یافتند، در همین زمان، اگر آتش‌سوزی در یکی از خانه‌های منطقه الطارمیه (نزدیک محله حادثه) اتفاق می افتاد، آتش‌نشانی نمی توانست حضور بیابد چرا که مشغول اطفای حریق در خودرویی بودند که افراد قانون‌شکن بدان حمله کرده بودند.

وی تصریح کرد: همانطور که سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق توضیح دادند طرف عراقی مسئولیت حمایت و حفاظت از کاروان حامل تجهیزات به نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش را برعهده دارد.

سخنگوی ائتلاف ضدداعش اظهار داشت: از سال 2014 میلادی، این ائتلاف تجهیزاتی به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار در اختیار دولت عراق قرار داده است که از جمله می‌توان به خودروهای مشکی‌رنگ هامر اشاره کرد که مورد استفاده دستگاه مبارزه با تروریسم قرار دارد همچنین هواگردهای AC2 حامل موشک‌های هل‌فایر که نیروی هوایی ارتش عراق استفاده می‌کند، موشک‌هایی که هر فروند آن 700هزار دلار هزینه دربردارد و بیش از 200هزار فروند از این موشک‌ها علیه داعش شلیک شده است از دیگر نمونه‌های این تجهیزات باید به برج‌های مراقبت در مرزهای عراق و سوریه اشاره کنیم که مانع از نفوذ عناصر داعش میان دو کشور می شود.

تاکنون چندین بار کاروان حامل تجهیزات نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش به رهبری امریکا در بغداد، بصره و ذی قار مورد حمله قرار گرفته است که غالبا خسارتی در پی نداشته است.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا