سرخط خبرها

وزیر مشاور در امور خارجی امارات: معاهده صلح امارات و اسرائیل علیه ایران نیست

قرقاش تأکید کرد که امارات اجازه دخالت در تصمیماتش را نمی دهد و تهدید را هم چه از باب نگرانی باشد چه از باب قلدرمآبی نمی پذیرد.

میدل ایست نیوز: «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، تأکید کرد که معاهده صلح میان امارات و اسرائیل یک تصمیم گیری حاکمیتی است و ایران را نشانه نگرفته است.

او با انتشار توئیتی تأکید کرد که «بارها گفته ایم و باز هم می گوییم که این معاهده علیه ایران نیست».

قرقاش افزود که امارات اجازه دخالت در تصمیماتش را نمی دهد و تهدید را هم چه از باب نگرانی باشد چه از باب قلدرمآبی نمی پذیرد.

او تأکید کرد که تصمیمات راهبردی موجب تحول هستند و تأثیر و اهمیت خود را دارند و این تصمیم امارات با نگاه به آینده انجام شده و جایگاه امارات و موضع آن در رقابت را تقویت می کند.

پیش از این امارات در اعتراض به سخنان «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران، کاردار ایران در ابوظبی را احضار کرد و سخنان رئیس جمهور ایران را غیر قابل قبول و دربر دارنده پیامدهای خطرناک درباره امنیت و ثبات منطقه دانست.

پیش از این رئیس جمهور ایران در واکنش به اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان امارات و اسرائیل آن را خیانت به مسلمانان و به ملت فلسطین و به قدس دانست و تأکید کرد که ایران این اقدام را محکوم می کند.

او به امارات هشدار داد که جای پایی برای اسرائیل در منطقه ایجاد نکند که در غیر این صورت ایران رفتار دیگری پیش خواهد گرفت و افزود که مقامات امارات باید بدانند که اشتباهی بزرگ مرتکب شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا