تلگرامخبر اولسیاسی

عضو شاخص ائتلاف فتح: دولت باید دربرابر گروه های مسلح اقتدار خود را نشان دهد/ جلسه با الکاظمی بسیار مثبت بود

احمد الاسدی دیدار نخست وزیر با سران ائتلاف فتح را «بسیار مثبت» ارزیابی کرد و گفت که نیروهای این ائتلاف هیچ شرط و شروطی با الکاظمی مطرح نکردند.

میدل ایست نیوز: «احمد الاسدی»، از سران ائتلاف فتح (شاخه سیاسی الحشد الشعبی) در مصاحبه ای تلویزیونی از جزئیاتی از دیدار «مصطفی الکاظمی» با سران ائتلاف فتح پرده برداشت.

او در مصاحبه با تلویزیون «العراقیه» تأکید کرد که موضوع این نشست سفر الکاظمی به ایالات متحده بود و در آن جدول بندی زمانی خروج نیروهای امریکایی از عراق بررسی شد.

الاسدی این دیدار را «بسیار مثبت» ارزیابی کرد و گفت که نیروهای ائتلاف فتح هیچ شرط و شروطی با الکاظمی مطرح نکردند.

او تأکید کرد که خروج نیروهای امریکایی از عراق موضوعی نیست که بخواهیم از آن کوتاه بیاییم و افزود که هیچ گونه کمک مشروط به عراق هم پذیرفته نیست چون خلاف استقلال کشور است.

این عضو شاخص ائتلاف فتح گفت که دولت الکاظمی پس از تفاهمات سیاسی برای حل بحران کشور تشکیل شده و ائتلاف فتح مخالفتی با آن ندارد و افزود که ائتلاف فتح اصولی 10گانه تعیین کرد که حمایت از نخست وزیر را مشروط به اجرای آنها کرده و تأکید کرد که نخست وزیر تاکنون براساس تفاهمات و اصول مورد اتفاق عمل کرده است.

او درباره برگزاری انتخابات نیز گفت که ائتلاف فتح از برگزاری انتخابات استقبال می کند و پیش تر ماه آوریل را به عنوان موعد اجرای انتخابات پیشنهاد کرده بود.

وی تأکید کرد که دولت باید برای بازگشت اقتدار حکومت و برخورد با همه قانون شکنی ها تلاش کند و دربرابر گروه های مسلح و نزاع های عشایری اقتدار دولت را به منصه ظهور رساند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا