خبر اولسیاسی

«مایک پمپئو» در کنفرانس مطبوعاتی با «فواد حسین» بعد از انجام گفت وگوهای راهبردی: گروه‌های مسلح آزادی عمل ما را محدود می کنند/فواد حسین: مناسبات عراق با ایران بر پایه منافع مشترک است

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان عراق و امریکا در واشنگتن خبر داد.

میدل ایست نیوز: گفت‌وگوهای راهبردی میان عراق و امریکا در واشنگتن به ریاست «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق و با حضور «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا برگزار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای امریکایی اش که بعد از انجام این گفت وگوها انجام شد، اظهار داشت: در نشست با وزیر امور خارجه امریکا درباره مناسبات اقتصادی و نحوه مقابله با اپیدمی کرونا صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه بغداد و واشنگتن در یک جبهه برای مبارزه با داعش قرار دارند، اظهار داشت: با امریکا یادداشت‌های تفاهم و همکاری در زمینه‌های متعدد امضا خواهیم کرد.

حسین افزود: در این نشست بر تداوم گفت‌وگو در حوزه‌های انرژی، بهداشت و فرهنگ تاکید کردیم.

وی تصریح کرد: عراق، ایالات متحده امریکا را هم‌پیمان قوی برای خود به شمار می‌آورد و همواره برای حفظ این هم‌پیمانی تلاش می‌کند همچنین سیاست خارجی عراق مبتنی بر منافع این کشور است.

فواد حسین با بیان اینکه مناسبات عراق با ایران بر پایه منافع مشترک از جمله فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، عنوان کرد: بغداد همواره طبق اصل منافع مشترک و نه مداخله در امور داخلی یکدیگر با کشورهای همسایه تعامل دارد.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به اینکه ما خواهان مناسبات حسنه با همسایگان به شرط عدم مداخله در امور داخلی عراق هستیم، اظهار داشت: امروز توافقی با شرکت چورون  امریکا برای استخراج نفت امضا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ما خواهان مناسبات حسنه با همسایگان به شرط عدم مداخله در امور داخلی عراق هستیم، اظهار داشت: امروز توافقی با شرکت چورون امریکا برای استخراج نفت امضا خواهیم کرد.

از سوی دیگر، پمپئو هم اظهار داشت که ما از برگزاری انتخابات پیش از موعد حمایت می‌کنیم و در این نشست‌ها درباره پرونده همکاری نظامی با هیات عراقی گفت‌وگو خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی امریکا با بیان اینکه  240 میلیون دلار به عنوان کمک‌های جدید در اختیار عراق قرار خواهیم داد، اظهار داشت: در این گفت‌وگوها تنها بر پرونده نظامی تمرکز نخواهیم کرد بلکه به دیگر حوزه‌های همکاری هم خواهیم پرداخت.

پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فواد حسین تصریح کرد امریکا خواهان عراقی به دور از فساد است و افزود که واشنگتن متعهد به حمایت از عراق است.

وی تاکید کرد، انرژی موتور محرکه اصلی برای پیشرفت اقتصادی است.

وزیر امور خارجه امریکا همچنین گفت: گفت‌وگوهای خوبی انجام دادیم، شراکت ما بسیار قوی است. در عین حال که گروه‌های مسلح آزادی عمل ما را محدود می کنند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا