سرخط خبرها

تأکید ایران و عراق بر گسترش روابط در عرصه فرهنگی

سفیر ایران در بغداد و وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق روز چهارشنبه در نشستی بر تقویت پیوندهای فرهنگی دو کشور تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد و «حسن ناظم عبد حمادی»، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق روز چهارشنبه در نشستی بر تقویت پیوندهای فرهنگی دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار طرفین با بیان پیشینه روابط فرهنگی و تاریخی ایران و عراق، بر تقویت و گسترش این پیوندها تاکید کردند.

سفیر ایران در بغداد در این دیدار تأکید کرد که بخش بزرگی از ظرفیت‌های گردشگری ایران به پذیرش شهروندان عراقی که با اهداف زیارتی، سیاحتی، درمانی و تحصیلی به کشورمان سفر می‌کنند، اختصاص یافته است و افزایش رفت و آمدهای مردمی نشانگر روابط خوب مردم دو کشور همسایه است.

وی با اشاره به آمادگی برای امضای سند یادداشت تفاهم جدید میان دو کشور در حوزه امور فرهنگی، گفت که طرف ایرانی برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی و باستانی در عراق، همکاری در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی، همکاری‌های سینمایی و ساخت سریال‌های مشترک آماده همکاری است.

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق نیز از روند موجود همکاری‌ها و مبادلات فرهنگی دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت که بغداد آماده گسترش بیش از پیش پیوندها و همکاری‌های فرهنگی با تهران است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا